Kinek, mikor, mennyi D-vitamint kell szednie?

2018. április 28.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány

A D-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, ami a szervezetben raktározódik és hiánya számos problémát okoz minden életkorban. A legveszélyeztetettebbek mégis a csecsemők és kisgyermekek.

Kinek, mikor, mennyi D-vitamint kell szednie?

Kinek, mikor, mennyi D-vitamint kell szednie?

Miért van rá szüksége a szervezetnek?

A D-vitamin hiánya fejlődési rendellenességet, a csontok és a mozgás fejletlenségét, az izomzat tónusának csökkenését okozhatja. Emellett visszavezethető erre a légúti infekciók gyakori előfordulása, az allergiás ekcéma és asztma kialakulása is.

Mennyi D-vitaminra van szüksénk?

A magyar orvosok hivatalos állásfoglalása szerint 3 éves korig kötelezően ajánlott a D-vitamin pótlása. Azon belül is a szervezet számára legfontosabb a D3-vitamin.

A felnőttek esetében a korábbi napi ajánlott D-vitamin mennyiség 400-800 egységről 1500-2000 egységre nőtt. A gyermekek számára 400 egység az irányadó mennyiség, de ezt túllépni sem jelent kockázatot. Tizenéves korban napi 1000 egységnyi vitaminra is szükség lehet

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Vitamintár Q10 60mg tabletta 60x

    Vitamintár Q10 60mg tabletta 60x

    <p><span>Az életkor előrehaladtával a szervezet Q10 termelése fokozatosan csökken, ezért ez időszakban javasolt fokozottan ügyelni a megfelelő bevitelre. <span>60 mg Q10 tablettánként. Az életkor előrehaladtával a szervezet Q10 termelése fokozatosan csökken, ezért ez időszakban javasolt fokozottan ügyelni a megfelelő bevitelre.</span></span></p>

    2 599 Ft

Hogyan pótoljuk a D-vitamint?

A D-vitamin pótlása ősztől tavaszig ajánlott. Annak forrásaként sokan kizárólag napfényre gondolnak, de nem ez az egyetlen lehetőség a D-vitamin felvételére. Tápanyagokkal is képesek vagyunk magunkhoz venni D3-vitamint. A legfontosabb források a tejtermékek, a tojás, a tőkehal és a tőkehal májának az olaja. Ezért fontos kiemelten a halak fogyasztása ősszel és télen is.

Ezek a legfontosabb vitaminok – életkor szerint

Ezek a legfontosabb vitaminok – életkor szerint

Életünk során rengeteg vitaminra van szükségünk, azonban folyamatosan változik, hogy melyikből mennyit kell bevinnünk a szervezetünkbe.

Vitamin-bakik, amelyek elkövetéséről nem is tudunk

Vitamin-bakik, amelyek elkövetéséről nem is tudunk

Egyre többen szedünk különböző vitaminkészítményeket, gondolva, hogy a rengeteg pirulával nem árthatunk a szervezetünknek. Azonban van néhány dolog, amire ajánlott odafigyelni.

7 meglepő jel, ami vitaminhiányra utal

7 meglepő jel, ami vitaminhiányra utal

A vitaminhiány még azok esetében is felütheti a fejét, akik tudatosan és egészségesen táplálkoznak. Az alábbi tünetekre érdemes odafigyelnünk.

A vitaminhiány jelei gyermekkorban

A vitaminhiány jelei gyermekkorban

A vitaminok a szervezet egészséges működéséhez nélkülözhetetlenek, emiatt különösen fontos, hogy már gyermekkorban is megfelelő mennyiségben fogyasszunk belőlük. De miből vehetjük észre, hogy gyermekünk szervezete hiányol valamilyen vitamint?

4 vitamin, amit még az orvosok is szednek

4 vitamin, amit még az orvosok is szednek

Az étrendkiegészítő cseppek, tabletták és porok világában bonyolult feladat mindent számon tartani, és eldönteni, melyik pirulát vegyük le a polcról. Van azonban 4 vitamin, amelyet még a szakértők is szednek, így biztosan nem lőhetünk velük mellé.

Összes cikk Vitaminok, táplálékkiegészítők témában