Aranyér várandósság alatt – 6 bevált módszer a megelőzésére

2016. november 25.

Kapcsolódó tünetek:

aranyér

Alábbi tippjeink abban segítenek, hogy egyáltalán ne alakuljon ki aranyerünk, vagy ha már megjelent, akkor minél gyorsabban megszabadulhassunk tőle.

Aranyér várandósság alatt - 6 bevált módszer a megelőzésére

A terhesség alatt a hormonális változások miatt a vénák – így a végbél vénái – is hajlamosabbak a tágulásra. Bár az aranyér minden negyedik várandósságnál megjelenik enyhébb vagy súlyosabb formában, nem kell csendben szenvedni, mert ma már számos gyógymód létezik, és sokat tehetünk a megelőzéséért is.

Igyunk eleget!

Naponta legalább 2-2,5 liter folyadékot fogyasszunk. A legjobb választás a szénsavmentes víz vagy a cukrozatlan gyümölcstea, frissen facsart gyümölcs- és zöldséglevek. Ez utóbbiak kifejezetten ajánlottak magas rost-, vitamin-, és ásványi anyag tartalmuk miatt is.

Aranyér várandósság alatt - 6 bevált módszer a megelőzésére

Táplálkozzunk rostdúsan!

A helyes, székletet lazító étrend akkor is sokat segít, ha már kialakult a kismamánál az aranyér. Ezért fontos a sok zöldség, gyümölcs, különböző magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék és a natúr joghurt – vagy ha édesszájúak vagyunk, friss vagy mirelit gyümölccsel és mézzel ízesített változatának – fogyasztása. Ezek segítenek a székrekedés megelőzésében.

Fogyasszuk ezeket az ételeket!

  • A szilva minden formában ajánlott: aszalva, frissen vagy akár lekvárként, mivel kiváló székletlazító
  • Füge – több, mint 10 % rostot tartalmaz, frissen vagy szárítva, gyorsítja az emésztést
  • Kivi –rostanyaga és levének összetétele segíti az emésztést, emellett sok antioxidánst is tartalmaz
  • Zabpehely – átradírozza a beleket, miközben serkenti az emésztést
  • Búzacsíra – 20%-os rosttartalmával igazi favorit, ráadásul rákellenes hatóanyagokat és értékes ásványi anyagokat tartalmaz
  • Teljes kiőrlésű pékárú – felejtsük el a fehér kenyeret, válasszuk a teljes kiőrlésűt! Minél nehezebb és sűrűbb, annál magasabb a rosttartalma

Mozogjunk!

A rendszeres mozgás élénkíti a vérkeringést és az emésztést, ráadásul segítségével a már kialakult aranyér tünetei is enyhíthetők. Ne álljunk és üljünk sokáig egy helyben, időnként mozgassuk át magunkat, sétáljunk egy kicsit! A nem megerőltető sport: a séta, az úszás, a kismama jóga, a torna ilyenkor kifejezetten ajánlott.

Változtassunk a rossz szokásokon!

Az alvási pozíció is számíthat: ha a kismama az oldalán alszik, a baba kevésbé nyomja az alhas ereit, mint háton fekvő pozícióban. Szokjunk le a WC-n ücsörögve olvasásról, mert ez a pozíció különösen megerőltető az érintett területnek. Ne fogyasszunk túl csípős, zsíros, az emésztőrendszert megterhelő ételeket!

Tisztálkodási 1X1

Az sem mindegy, hogyan tisztálkodunk. Használjunk nedves törlőkendőt és ha van rá lehetőség, minden székletürítést követően mossuk le zuhanyrózsával az érintett területet. Használjunk speciális krémet, amely csökkenti a kellemetlen tüneteket: az égő, viszkető, fájó érzést.

Kulcsszavak: