Aki sokat éjszakázik, rövidebb ideig él

2018. május 28.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

A legújabb kutatások szerint a pacsirták hosszabb ideig élnek, mint az éjjeli baglyok.

Aki sokat éjszakázik, rövidebb ideig él

Aki sokat éjszakázik, rövidebb ideig él

Korábban a szakértők úgy találták, hogy ez utóbbi csoport nagyobb arányban szenved metabolikus diszfunkciókban, mely szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát hordozza. Egy friss tanulmány pedig újabb eredményekkel szolgál az éjszakázókat fenyegető magasabb mortalitási veszélyekről.

A tanulmány alapja egy kérdőív volt, melyet 433.268 ember töltöttek ki a 38-73 éves korosztályokból. A résztvevőket arra kérték, hogy sorolják be magukat a következő kategóriák valamelyikébe: határozott reggeli típus, mérsékelt reggeli típus, mérsékelt esti típus és határozott esti típus.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

A kutatás szerint azoknak az éjszakai baglyoknak, akik megpróbálnak a reggel központú életvitelbe beilleszkedni. negatív egészségügyi következményekkel kell számolniuk. Ők olyan biológiai órával rendelkeznek, mely nem alkalmas erre. A genetikai tényezőktől eltekintve ezt a jelenséget a helytelen étkezési szokásokhoz, a testmozgás hiányához, a pszichés stresszhez és az alkoholfogyasztáshoz, valamint kábítószer-használathoz lehet kapcsolni.

Az eredmények azt mutatták, hogy az esti típusoknál 10%-kal nagyobb az elhalálozás esélye, mint azoknál, akik reggel aktívak. Előbbiek magasabb kockázatot mutatnak ki a cukorbetegség, valamint a pszichológiai és neurológiai rendellenességek kialakulásánál.

A kutatók szerint megoldás jelenthetne a problémára, ha a munkáltatók rugalmasabban kezelnék a különböző típusú munkavállalókat, és hajlandóak lennének változtatni a munkarendeken. Hagyni kellene az éjjeli baglyokat éjszaka dolgozni, hiszen sokkal minőségibb munkavégzésre képesek abban a napszakban.

Azoknak az esti típusú embereknek, akiknek különböző okok miatt változtatniuk kell a napirendjükön, az orvosok azt ajánlják, hogy az esti órákban – főleg az elalvás előtti pillanatokban – tartózkodjanak a szociális média és az okos telefonok használatától. Törekedjenek a természetes fény használatára, és felkeléskor is hagyják, hogy “hasukra süssön a nap”.

Ezt árulja el rólunk az alvópozíciónk

Ezt árulja el rólunk az alvópozíciónk

Mindenkinek megvan a kedvenc alvópozíciója, ami többet árul el rólunk, mint gondolnánk. Lássuk, hogy melyik póz milyen jelentéssel bír.

Így álmosít az autónk

Így álmosít az autónk

Nem csak egy éjszakába nyúló baráti találkozó, a bevett gyógyszerek vagy az elmaradt reggeli kávé miatt érezhetjük magunkat álmosnak autónkban, hanem maga az utazási módunk is hozzájárul az elnehezedő szemhéjakhoz és bágyadt tekintethez.

Bizonyított a nőknek több alvásra van szükségük

Bizonyított: a nőknek több alvásra van szükségük

Most már tudományos bizonyíték is alátámasztja, hogy a nőknek magasabb az alvásigénye, mint férfi társaiknak. De miért is pontosan?

Álmatlanság kezelése függőség nélkül

Az álmatlanság kezelése függőség nélkül

Az álmatlanság – vagy más néven insomnia – gyötrő jelensége ellen nem csak gyógyszerekkel védekezhet. Természetes megoldások is léteznek rá, melyek nem okoznak függőséget.

Összes cikk Aktuális, érdekességek témában