A magnézium szerepe

2013. július 22.

Kapcsolódó tünetek:

ásványianyag-hiány

A magnézium elengedhetetlen ásványi anyagnak számít szervezetünk számára.

Magnézium hiányában izomgörcsök, fáradékonyság, végtagzsibbadás, ingerlékenység vagy alvászavarok jelentkezhetnek. Mit tehet a magnéziumhiány megelőzése érdekében? A magnézium egyike a szervezet számára legfontosabb ásványi anyagoknak. Szervezetünkben a magnézium a csontokban és sejtjeinkben lelhető fel, s a testünkben található több száz enzim működéséhez is szükséges.

Miért fontos a megfelelő mennyiségű magnézium bevitele?

A magnézium kulcsfontosságú jelentőséggel bír idegrendszerünk megfelelő működése szempontjából, emellett a szív számára is elengedhetetlen: jelenlétében csökken a szívritmuszavar kialakulásának esélye, nő az érfalak rugalmassága. A magnézium – a kalcium mellett – fogaink és csontrendszerünk felépítésében is nagy szerepet kap.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Magne B6 bevont tabletta 50x

    Magne B6 bevont tabletta 50x

    <p>Magnéziumhiány kezelésére szolgál-</p>

    2 479 Ft helyett:2 099 Ft
  • Magne B6 Stress Control étrend-kiegészítő tabletta 30x

    Magne B6 Stress Control étrend-kiegészítő tabl...

    <p>Megérkezett a Magne B6 termékcsalád új tagja, a Magne B6 Stress Control étrend-kiegészítő tabletta, melynek egyedülálló fito-komplex formulájában rejlő hatóanyagok segítik és támogatják<br /> szervezetünket: • A magnézium, a B6- és B9-vitamin hozzájárulnak a normál pszichológiai funkció fenntartásához, valamint a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez. • A 100%-ban növényi eredetű Rhodiola Rosea vagy más nevén rózsagyökér adaptogén hatású, segítheti a szervezet stresszhez való alkalmazkodását, támogathatja a stressztűrő képességet.</p>

    3 099 Ft

A magnéziumhiány tünetei

Amennyiben szervezetünk a szükségesnél kisebb mennyiségben jut magnéziumhoz, fáradékonyság, ingerlékenység jelentkezhet, amelyhez alvászavarok vagy szorongás is társulhat csökkent koncentrálóképesség mellett. Jelentkezhetnek emellett izomgörcsök, de jelentősen nő a szívritmuszavarok kialakulásának kockázata is.magn301

Magnéziumhiány esetén nő az olyan betegségek felbukkanásának rizikója is, mint a cukorbetegség / diabétesz, magas vérnyomás, csontritkulás. A magnéziumhiányban szenvedők gyakran panaszkodnak szapora szívverésre, szorongásra, de körükben gyakoribbnak számít a depresszió is.

A magnéziumhiány lehetséges okai

Egészséges táplálkozás mellett viszonylag ritkának számít a magnéziumhiány előfordulása, ám diéta, fogyókúra esetén, illetve bizonyos gyógyszerek mellékhatásaiként is előfordulhat. E gyógyszerek közé sorolhatók a vérnyomás-csökkentésre használt ACE-gátlók vagy az immunrendszer egyes betegségeinek kezelésére szedett gyógyszerek. Magnéziumhiányt okozhat emellett a túlzott alkoholfogyasztás is.

Hogyan pótolhatja a magnéziumot?

A legjobb természetes magnéziumforrásnak olyan növények számítanak, mint a dió, mogyoró, mandula vagy a kakaó és spenót, de emellett a hüvelyesek, a gabonafélék, a tejtermékek és a halak is nagyobb mennyiségben tartalmaznak magnéziumot. Magnéziumpótlásra emellett szerves és szervetlen sók bevitelével is lehetősége van.

Magnéziumhiány esetében a megfelelő táplálkozás mellett tabletták szedésével is bevihető a szükséges mennyiség. A magnéziumot sok esetben B6-vitaminnal együtt célszerű szedni, mivel az segíti az ásványi anyag felszívódását.

Mivel a magnézium túladagolható – túladagolás esetében hányinger, hányás, alacsony vérnyomás jelentkezhet – az ön számára megfelelő készítmény kiválasztásához és annak adagolásával kapcsolatban feltétlenül kérje ki orvosa vagy gyógyszerésze véleményét.

A zsírban oldódó vitaminok szerepe

A zsírban oldódó vitaminok szerepe

A vitaminokat két különböző csoportba soroljuk. Vannak a vízben, illetve a zsírban oldódók. Lássuk, hogy pontosan melyek a zsírban oldódó vitaminok, és mik a jellemzőik.

Vastartalmú ételekkel elkerülhető a vashiány

Vastartalmú ételekkel elkerülhető a vashiány

A vas elengedhetetlen nyomeleme a szervezetünknek, melyet állati és növényi vastartalmú ételekből is fedezhetünk. Tudjon meg cikkünkből mindent a vasról.

Így vegyük be a vitaminokat és más kiegészítőket

Így vegyük be a vitaminokat és más kiegészítőket

A legtöbben összevissza szedjük a különböző vitaminokat és gyógyszereket, pedig nagyon lényeges, hogy mit mikor juttatunk be a szervezetünkbe, ugyanis a bevétel időpontja befolyásolhatja azok hatását.

Vitaminkisokos – Mit, mennyit, mire?

Vitaminkisokos – Mit, mennyit, mire?

A vitaminok olyan anyagok, amelyek elengedhetetlenek szervezetünk mindennapi egészséges működéséhez. Cikkünkben összeszedtük, melyek közülük a legfontosabbak, mire használja őket testünk, és mennyi az ajánlott mennyiség belőlük.

Miért lehet rossz a túl sok D-vitamin?

Miért lehet rossz a túl sok D-vitamin?

A D-vitamin rendkívül fontos a szervezetünk számára, így kiemelten kell figyelnünk a szükséges mennyiség bevitelére. Érdemes azonban szem előtt tartanunk, hogy a túl sok D-vitamin akár ártalmas is lehet.