A magnézium szerepe

2013. július 22.

Kapcsolódó tünetek:

ásványianyag-hiány

A magnézium elengedhetetlen ásványi anyagnak számít szervezetünk számára.

Magnézium hiányában izomgörcsök, fáradékonyság, végtagzsibbadás, ingerlékenység vagy alvászavarok jelentkezhetnek. Mit tehet a magnéziumhiány megelőzése érdekében? A magnézium egyike a szervezet számára legfontosabb ásványi anyagoknak. Szervezetünkben a magnézium a csontokban és sejtjeinkben lelhető fel, s a testünkben található több száz enzim működéséhez is szükséges.

Miért fontos a megfelelő mennyiségű magnézium bevitele?

A magnézium kulcsfontosságú jelentőséggel bír idegrendszerünk megfelelő működése szempontjából, emellett a szív számára is elengedhetetlen: jelenlétében csökken a szívritmuszavar kialakulásának esélye, nő az érfalak rugalmassága. A magnézium – a kalcium mellett – fogaink és csontrendszerünk felépítésében is nagy szerepet kap.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Magne B6 bevont tabletta 50x

    Magne B6 bevont tabletta 50x

    <p>Magnéziumhiány kezelésére szolgál-</p>

    2 299 Ft
  • Magne B6 Stress Control étrend-kiegészítő tabletta 30x

    Magne B6 Stress Control étrend-kiegészítő tabl...

    <p>Megérkezett a Magne B6 termékcsalád új tagja, a Magne B6 Stress Control étrend-kiegészítő tabletta, melynek egyedülálló fito-komplex formulájában rejlő hatóanyagok segítik és támogatják<br /> szervezetünket: • A magnézium, a B6- és B9-vitamin hozzájárulnak a normál pszichológiai funkció fenntartásához, valamint a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez. • A 100%-ban növényi eredetű Rhodiola Rosea vagy más nevén rózsagyökér adaptogén hatású, segítheti a szervezet stresszhez való alkalmazkodását, támogathatja a stressztűrő képességet.</p>

    2 829 Ft helyett:2 399 Ft

A magnéziumhiány tünetei

Amennyiben szervezetünk a szükségesnél kisebb mennyiségben jut magnéziumhoz, fáradékonyság, ingerlékenység jelentkezhet, amelyhez alvászavarok vagy szorongás is társulhat csökkent koncentrálóképesség mellett. Jelentkezhetnek emellett izomgörcsök, de jelentősen nő a szívritmuszavarok kialakulásának kockázata is.magn301

Magnéziumhiány esetén nő az olyan betegségek felbukkanásának rizikója is, mint a cukorbetegség / diabétesz, magas vérnyomás, csontritkulás. A magnéziumhiányban szenvedők gyakran panaszkodnak szapora szívverésre, szorongásra, de körükben gyakoribbnak számít a depresszió is.

A magnéziumhiány lehetséges okai

Egészséges táplálkozás mellett viszonylag ritkának számít a magnéziumhiány előfordulása, ám diéta, fogyókúra esetén, illetve bizonyos gyógyszerek mellékhatásaiként is előfordulhat. E gyógyszerek közé sorolhatók a vérnyomás-csökkentésre használt ACE-gátlók vagy az immunrendszer egyes betegségeinek kezelésére szedett gyógyszerek. Magnéziumhiányt okozhat emellett a túlzott alkoholfogyasztás is.

Hogyan pótolhatja a magnéziumot?

A legjobb természetes magnéziumforrásnak olyan növények számítanak, mint a dió, mogyoró, mandula vagy a kakaó és spenót, de emellett a hüvelyesek, a gabonafélék, a tejtermékek és a halak is nagyobb mennyiségben tartalmaznak magnéziumot. Magnéziumpótlásra emellett szerves és szervetlen sók bevitelével is lehetősége van.

Magnéziumhiány esetében a megfelelő táplálkozás mellett tabletták szedésével is bevihető a szükséges mennyiség. A magnéziumot sok esetben B6-vitaminnal együtt célszerű szedni, mivel az segíti az ásványi anyag felszívódását.

Mivel a magnézium túladagolható – túladagolás esetében hányinger, hányás, alacsony vérnyomás jelentkezhet – az ön számára megfelelő készítmény kiválasztásához és annak adagolásával kapcsolatban feltétlenül kérje ki orvosa vagy gyógyszerésze véleményét.

A magnéziumhiány jelei – Így pótolja!

A magnézium az emberi sejtek belsejének második legnagyobb koncentrációban megtalálható pozitív töltésű ionja, jelentőségét tekintve azonban a szervezet legfontosabb fémionjának tekinthető.

A vitaminok hiánya és tüneteik

A szervezet hiányos vitaminellátottsága jellegzetes hiánytünetekben nyilvánul meg.

A folyadékvesztés veszélyes lehet

A folyadékvesztés veszélyes lehet!

A hasmenés és a hányás főleg a folyadék- és sóháztartást veszélyezteti.

TOP 10 ásványi anyag, amire Önnek is szüksége van! 1. rész

Ha szeretnénk sokáig elkerülni a betegségeket, megőrizni testi-szellemi fittségünket, a következő 10 ásványi anyagra mindenképpen szüksége van szervezetünknek.

TOP 10 ásványi anyag, amire Önnek is szüksége van! 2. rész

Cikkünk első részében ismertettük az első 5 nélkülözhetetlen ásványi anyagot, amelyre szervezetünknek feltétlenül szüksége van a zavartalan működéshez. Lássuk a lista második felét!