A legjobb vitaminok téli betegségek ellen 1.rész

2016. október 19.

Ha a megfelelő vitaminokkal még ősszel feltölti szervezetét, a tél kellemetlen betegségei és a hiánytünetek Önt is garantáltan elkerülik!

Milyen anyagokra van szükségünk?

A vitaminok a szervezet számára nélkülözhetetlen szerves vegyületek, melyeket az emberi szervezet nem képes szintetizálni, így azokat a táplálékkal és kiegészítő készítményekkel kell bevinni. A vízben oldódó vitaminok pótlására napi szinten van szükség (B1, B2, B6, B12, C-vitaminok), míg a zsírban oldódó vitaminok (A, D, E, K) elraktározódnak.

Az ásványi anyagok szervezetünk 4-5%-át teszik ki és az anyagcsere szinte minden fázisában fontos szerepet töltenek be. Egy-egy ásványi anyag több funkciót is ellát, és meghatározott mennyiségre van szükség a szervezet zavartalan működése érdekében. A legfontosabb ásványi anyagok: kalcium, nátrium, kálium, magnézium, foszfor, vas, réz, cink, fluor, jód, szelén.

Two beautiful girls are holding slices of orange, looking at camera and smiling while standing in their kitchen at home

A szervezet olajozott működéséhez megközelítőleg napi 50-60 féle anyagra van szükségünk: 8-10 féle aminosavra, szénhidrátra, esszenciális zsírsavakra, mintegy 15-16 vitaminra és ásványi anyagra, enzimekre, nyomelemekre, és természetesen vízre, oxigénre.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Télen szinte lehetetlen pusztán táplálkozással pótolni ezeket, ezért szükség lehet vitaminok szedésére. Különösen akkor ajánlott kiegészítő készítményeket, multivitamint fogyasztani, ha környezetünkben betegek vannak és nincs lehetőségünk a kielégítő pihenésre, mozgásra.

Pontosan mely vitaminokra van szüksége szervezetének a télre való felkészüléshez és ezzel a betegségek kivédéséhez? Cikkünk 2. részében részletesen ismertetjük!