A legjobb vitaminok téli betegségek ellen 1.rész

2016. október 19.

Ha a megfelelő vitaminokkal még ősszel feltölti szervezetét, a tél kellemetlen betegségei és a hiánytünetek Önt is garantáltan elkerülik!

Milyen anyagokra van szükségünk?

A vitaminok a szervezet számára nélkülözhetetlen szerves vegyületek, melyeket az emberi szervezet nem képes szintetizálni, így azokat a táplálékkal és kiegészítő készítményekkel kell bevinni. A vízben oldódó vitaminok pótlására napi szinten van szükség (B1, B2, B6, B12, C-vitaminok), míg a zsírban oldódó vitaminok (A, D, E, K) elraktározódnak.

Az ásványi anyagok szervezetünk 4-5%-át teszik ki és az anyagcsere szinte minden fázisában fontos szerepet töltenek be. Egy-egy ásványi anyag több funkciót is ellát, és meghatározott mennyiségre van szükség a szervezet zavartalan működése érdekében. A legfontosabb ásványi anyagok: kalcium, nátrium, kálium, magnézium, foszfor, vas, réz, cink, fluor, jód, szelén.

Two beautiful girls are holding slices of orange, looking at camera and smiling while standing in their kitchen at home

A szervezet olajozott működéséhez megközelítőleg napi 50-60 féle anyagra van szükségünk: 8-10 féle aminosavra, szénhidrátra, esszenciális zsírsavakra, mintegy 15-16 vitaminra és ásványi anyagra, enzimekre, nyomelemekre, és természetesen vízre, oxigénre.

Télen szinte lehetetlen pusztán táplálkozással pótolni ezeket, ezért szükség lehet vitaminok szedésére. Különösen akkor ajánlott kiegészítő készítményeket, multivitamint fogyasztani, ha környezetünkben betegek vannak és nincs lehetőségünk a kielégítő pihenésre, mozgásra.

Pontosan mely vitaminokra van szüksége szervezetének a télre való felkészüléshez és ezzel a betegségek kivédéséhez? Cikkünk 2. részében részletesen ismertetjük!