A legjobb mozgásformák minden korosztálynak

2018. szeptember 19.

Minden életkornak megvan a maga mozgásformája, ami fejleszti a testet és lelket. Érdemes olyan sportot választani, amit élvezünk, pozitív hatással van a közérzetünkre, fitten tart, és amit be tudunk integrálni a mindennapjainkba.

A legjobb mozgásformák minden korosztálynak

A legjobb mozgásformák minden korosztálynak

Lássuk, hogy profi edzők milyen testmozgást ajánlanak a különböző életszakaszokban.

  1. Húszasok

A húszasoknak érdemes olyan sportot választaniuk, ami egyesíti a kardió- és a súlyzós edzést, de a nyújtásra is nagy hangsúlyt fektet. Hetente háromszor vagy négyszer ajánlott kardiózni, azaz futni, úszni, biciklizni vagy sétálni. Súlyzós edzésre hetente kétszer ajánlott járni, hogy jól átmozgassuk testünk legfontosabb területeit: hát, mell, kar, has, váll és láb. Erre a crossfit jelentheti a legjobb megoldást, hiszen ez az edzésforma egyesíti az erőnlétet növelő és a kardió elemeket.

Tipp nőknek – Súlyzós edzés: A huszonévesek körében még mindig túl kevés nő teszi le a voksát a súlyzós edzés mellett, annak ellenére, hogy rengeteg pozitív hatása van. Tónusossá teszi az alakot, izmokat épít, továbbá növeli a csontsűrűséget. Javasolt guggolásokat, felhúzásokat és más testépítő gyakorlatokat beépíteni az edzéstervbe.

Tipp férfiaknak – Jóga: A jógát sokan női sportnak tartják, pedig a huszonéves férfiaknak tökéletes választás lehet! A jóga segítéségével javul a mozgékonyság, a hajlékonyság. Ez manapság egyre fontosabb, hiszen rengeteg időt töltünk el ülve a laptop előtt, vagy az okostelefonunkat nyomkodva. Jógával továbbá a testtartáson is javíthatunk.

  1. Harmincasak

Életünk ebben a szakaszában már nem vagyunk fizikailag a csúcson, izmaink pedig lassabban regenerálódnak, ebből kifolyólag a rezisztencia edzések számát ajánlott heti kettőre csökkenteni. A nőknek most érdemes elkezdeniük ezt a fajta mozgásformát, mellyel megelőzhető a csontritkulás kialakulása. A különböző intervall edzések (pl. spinning) is ajánlottak.

  1. Negyvenesek

Ebben a korban a legtöbben a kardió edzéseket részesítik előnyben, azonban az izmok erősítéséről sem szabad megfeledkeznünk. Az idő múlásával csökken a csontsűrűség és az izomzat tömege is, épp ezért nagy hangsúlyt kell fektetni az izmok erősítésére. A kardiózás mellé ajánlott legalább heti kétszer ezt a mozgásformát is beiktatni.

Tipp: Amennyiben még nem találta meg a tökéletes sportot, akkor javasoljuk a kirándulást. Természetesen eleinte egy könnyebb terepet válasszunk, hogy ne terheljük túl az izmainkat, illetve elkerüljük a sérüléseket.

  1. Ötvenesek

A szervezet ekkor már sokkal lassabban képes növelni az izomtömeget, épp ezért javasolt a rezisztencia edzések előtérbe helyezése, ami nem csupán növeli a csontsűrűséget, de még az öregedést is lassítja. Ajánlott heti ötször kb. 30 perc gyaloglást beiktatni a mindennapjainkba.

Tipp: Erősítsük a lábizmunkat! A legújabb kutatások szerint a lábizmaink edzésével őrizhetjük agyunk fiatalságát is, így életünk ezen évtizedében az erőnléti és kardió edzések mellé érdemes a teniszt is kipróbálni. Amennyiben korábban a futást részesítettük előnyben, akkor elérkezett a gyaloglás vagy a gyors séta ideje.

  1. Hatvanasok

Sokan ekkor már gyengének és erőtlennek érzik magukat, ennek ellenére nem szabad abbahagyni a sportolást. A kardió edzéseket ajánlott néhány saját testsúlyos gyakorlattal (pl. hasprés, fekvőtámasz) vegyíteni, továbbá hetente kétszer javasolt a jóga vagy a pilates.

Tipp: Úszás, evezés, elliptikus tréner használata, spinning – ezek közül bármelyik jótékony hatással van a szervezetre.

  1. Hetvenesek

Ebben a korban a legtöbben már nem igazán mernek sportolni, annak ellenére, hogy fontos lenne. Természetesen nem 200 kilogrammos súlyokat kell emelgetni, de egy személyi edző segítségével a hetedik X után is merjünk lejárni az edzőterembe. Használjunk gumiköteleket, próbáljuk ki a TRX-et, és tartsuk szinten, illetve fejlesszük az izmainkat, a mozgékonyságunkat és egyensúlyérzékünket.

Tipp: Járjunk kirándulni, sétálni, hiszen ezzel is erősítjük lábizmainkat, szívünket és tüdőnket.

  1. Nyolcvanasak

Ez az életkor már valóban előrehaladottnak számít, így bármilyen mozgás pozitív hatással lesz a testre és a szellemi képességre. A rezisztencia edzés továbbra is ajánlott, hiszen ezzel szinten tudjuk tartani izmainkat.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Béres Porcerő Forte+D3-vitamin filmtabletta 90x

    Béres Porcerő Forte+D3-vitamin filmtabletta 90x

    <p>A Béres Porcerő Forte + D₃-vitamin filmtabletta ízületi megbetegedésben szenvedők különleges táplálkozási igényeihez igazított összetételű, speciális - gyógyászati célra szánt - tápszer C-vitaminnal, glükozamin-szulfáttal, kondroitin-szulfáttal és D₃-vitaminnal.</p>

    5 999 Ft
Miért és hogyan kell helyesen nyújtani?

Miért és hogyan kell helyesen nyújtani?

Életünkben egyre fontosabb szerepet tölt be a sport, legyen szó futásról, súlyzós edzésről, aerobikról vagy bármilyen más mozgásformáról. Ennek ellenére sokan megfeledkezünk izmaink helyes nyújtásáról. De hogyan is kellene azt pontosan csinálni?

Otthoni praktikák izomfájdalom ellen

Otthoni praktikák izomfájdalom ellen

Az izomláz nem elkerülhető, hozzátartozik a sportoláshoz. Ennek ellenére nem kötelező tőle szenvedni. Íme, pár praktika, melyek segítségével enyhíthetünk a fájdalmon.

Az ülőmunka egészségügyi hatásai

Az ülőmunka egészségügyi hatásai

Egyre több egészségügyi problémát okoz az, hogy ülő munkát végzünk és nem mozgunk eleget napközben, míg a munkahelyünkön vagyunk. Elhízás, rossz testtartás, mozgásszervi problémák – de mit tehetünk ellenük?

A porckorongsérv jelei

A porckorongsérv jelei

Fáj a háta? Zsibbad a keze? Bizsereg a lába? Gondolnia kell a porckorongsérv fennállásának lehetőségére is! De mi a porckorongsérv, más néven gerincsérv és mik a tünetei?

Elaludta a nyakát? Ezt érdemes tennie!

Elaludta a nyakát? Ezt érdemes tennie!

Ki ne ébredt volna még úgy, hogy úgy érezte, képtelen mozgatni a fejét, mert éjjel bemerevedett a nyaka. A reggeli nyakmerevséget gyakran úgy emlegetik, hogy „elaludt nyak”.

Összes cikk Sport, Mozgás témában