A legjobb jógapózok nőknek

2019. március 11.

Kapcsolódó tünetek:

menstruáció

A jóga, nemtől függetlenül, pozitív fizikai- és mentális egészségünkre gyakorolt hatásai tagadhatatlanok. A testünket-lelkünket megnyugtató mozgásforma során azonban találkozhatunk olyan pózokkal, amelyek kifejezetten nekünk, nőknek a leghasznosabbak.

A legjobb jógapózok nőknek

A legjobb jógapózok nőknek

Kobra póz – az energiáért és a menstruációs panaszok ellen

Biztosan hallottunk már arról a biológiai reakcióról, hogy amikor szomorúak vagyunk, de magunkra erőltetünk egy mosolyt, akkor agyunk olyan jeleket kap arcizmainktól, melyek miatt valóban beindulnak boldogsághormonjaink, és kicsit jobb kedvünk lesz. A kobra póz a megfáradt lélek ’boldogság-hívógombja’, a helyzetben ugyanis úgy érezhetjük, kitártuk szívünket, és megnyitottuk magunkat a külvilág energiáinak és szeretetének. A póz azon kívül, hogy egy erőltetett mosolyhoz hasonlóan működik érzelmi állapotunkra és energiaszintünkre nézve, sokak menstruációs panaszait is képes enyhíteni, ugyanis a testhelyzetben eltöltött 1-3 perc nyugodt lélegzés, majd az utána való lassú leereszkedés és megpihenés oldja a petefészkek és a méh feszültségét, melyek a panaszok legnagyobb kiváltói.

Harcos póz – a lélek és test erejéért

Már nevéből is gondolhatjuk, hogy ez a póz igazi energialöketet rejt magában, kitartása közben pedig erősnek, bátornak és tettre késznek érezhetjük magunkat. A póz energiaszintünkön kívül erősíti a légzésünket és a szívet, energiát ad a hasi szerveknek, fejleszti az állóképességet, formálja a lábizmokat, és csökkenti a csípő környékén lévő zsírlerakódásokat is, sőt még tartásunkat is javítja. A harcos póz közben felvehetjük a kapcsolatot lelkünk azon részével, mely rejtett erőnket, tudásunkat és bátorságunkat raktározza – tulajdonságaink tartalékait, amelyeket csak az igazán nehéz helyzetekben hozunk felszínre.

Csavart ülés – a stressz elűzéséért

A csavart ülés még az amúgy is léleknyugtató és egyensúly-elősegítő jógapózok között is az egyik leghatásosabb stresszűző testtartás. Nyugtatóan hat idegeinkre, és azokra a szervcsoportokra, amelyeket a legnagyobb mértékben befolyásol a mindennapi gondok által okozott nyomás és a szorongás. Megnyugtatja emésztőrendszerünket, és segít megelőzni az emésztési rendellenességeket, a hasnyálmirigy és a vesék betegségeit, miközben szabályozza az adrenalin- és az epekiválasztást, sőt rendszeres gyakorlása még a cukorbetegeknek is segít. A póz továbbá pozitívan hat izmainkra is, hiszen rugalmasan tartja a gerincet, enyhíti a hát- és derékfájdalmakat, oldja a vállak merevségét, és míg egyik oldalon megnyújtja, addig a másikon összehúzza a hátizmokat és a hasfalat.

A közelgő menopauza 10 jele

A közelgő menopauza 10 jele

A menopauza felé vezető utat általában fizikai és érzelmi változások kísérik, melyek egy része meglehetősen kellemetlen és nehezen kezelhető.

7 dolog, amit vérzése színe elárul az egészségéről

7 dolog, amit vérzése színe elárul az egészségéről

A menstruáció és az ezzel kapcsolatos témák egyre kevésbé számítanak tabunak társadalmunkban. Ennek köszönhetően egyre többet tudhatunk meg a havi vérzésről, és azokról a jelekről, amelyeket annak színe közvetít.

Összes cikk Aktuális, érdekességek témában

Kulcsszavak: , , ,