A kialvatlanság tünetei és veszélyei

2019. augusztus 19.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Rengeteg ember szenved alvászavarban. Utóbbiról akkor beszélünk, ha valamilyen oknál fogva nem tudunk eleget aludni, illetve nem pihentető az alvás. Hosszú távon ez akár komoly panaszokhoz is vezethet, így fontos tisztában lennünk a tünetekkel.

A kialvatlanság tünetei és veszélyei

A kialvatlanság tünetei és veszélyei

Tíz emberből ketten biztosan annyira rosszul alszanak, hogy orvosi segítségre lenne szükségük, de annak ellenére nem mennek el szakemberhez, hogy a kialvatlanság hosszú távon megnövelheti egyes betegségek kialakulásának az esélyét. A lehetséges kezelési formák és ezek sikeressége sokban függ az alvászavar fajtájától és az azt kiváltó okoktól. Nagyon fontos, hogy komolyan vegyük testünk jeleit, annak érdekében, hogy ne legyen nagyobb baj.

Leggyakoribb tünetek

  • Esténként nagyon nehezen alszunk el.
  • Éjszaka többször felébredünk, utána rettentő nehezen tudunk csak visszaaludni.
  • Annak ellenére rettentő fáradtak vagyunk, hogy úgy érezzük, eleget aludtunk.
  • Több mint 30 percig ébren fekszünk az ágyban, amíg végre sikerül elaludnunk.
  • A kelleténél sokkal korábban kelünk fel.
  • Aggódunk, továbbá dühöt és félelmet érzünk a túl rövid, illetve rossz minőségű alvás miatt.
  • Reggel fáradtak vagyunk, nincs energiánk, így nehezen kelünk ki az ágyból.
  • Napközben erőtlenek, motiválatlanok, feszültek, ingerültek vagyunk, és nincs kedvünk semmihez, romlik a teljesítőképességünk, továbbá nehezünkre estik a koncentrálás.
  • Napközben fáradtak vagyunk.
  • Nappal elbóbiskolunk például olvasás vagy tévénézés közben.
  • Felkelés után ok nélkül fáj a fejünk.
  • Olyan tünetekről is be szoktak számolni, mint a légzéskihagyás, a hangos horkolás, a mozgolódás, a fogcsikorgatás, a beszéd és a rángatózás.

Ezek mindegyike utalhat valamilyen alvászavarra. Az érintett személyek reggelente nem érzik magukat kipihentnek, hiszen éjszaka többször megébrednek, esetleg korábban kelnek fel. Ennek következtében napközben erőtlenek és álmosak. Léteznek azonban olyan zavaró tényezők is, melyek nem annak a személynek a pihenését nehezítik meg, aki csinálja, hanem a mellette alvóét. Ilyen például a horkolás vagy a beszéd.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Veszélyek

Az alvászavar és kialvatlanság negatívan befolyásolhatja testünket és lelkünket egyaránt. Szakemberek úgy vélik, hogy a munkahelyi és közúti balesetek egy negyede a fáradtságnak tudható be, így a kialvatlanság már rövid távon is nagy bajt okozhat, hosszú távon pedig komoly veszélyt jelenthet a szervezetünkre és lelki világunkra.

Pszichológiai következményei az alábbiak lehetnek:

  • Ingerültség
  • Levertség
  • Közömbösség
  • Félelem
  • Szorongás
  • Teljesítőképesség csökkenése
  • Memóriazavar
  • Koncentrációs zavar
  • Hosszabb reakcióidő
  • Túlzott alkoholfogyasztás
  • Depresszió

Szervezetünkre és annak működésére szintén rendkívül rossz hatással lehet az állandó kialvatlanság.  Az alábbi következmények a leggyakoribbak:

  • A szív és a vérkeringés károsodása
  • Magas vérnyomás
  • Megnő a szívinfarktus és az agyvérzés veszélye
  • Gyakran lép fel zavar a gyomor- és bélrendszer működésébe
  • Legyengül az immunrendszer, amitől megnő a fertőzésveszély.
  • A hormonális változások hatására megnőhet a vércukorszint, így a cukorbetegség kialakulásának az esélye is
  • Túlsúly

Amennyiben gyakran tapasztaljuk magunkon a kialvatlanság tüneteit, mindenféleképp kérjük ki egy orvos véleményét!

5 természetes altató

5 természetes altató

Azok, akik alvásproblémákkal küzdenek, illetve nehezen alszanak el, végső elkeseredésükben különböző kémiai anyagokhoz nyúlnak, hogy végre kipihenhessék magukat. Előbb azonban érdemes a természetes praktikáknak is esélyt adni. Íme, 5 hatásos altató.

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ki ne ismerné azt az érzést, amikor egy finom ebéd után másra sem vágyunk, csak a kényelmes ágyunkra, ahol egy kis időre lepihenhetünk, hogy aztán ismét teljes erőbedobással folytassuk a napot?!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Sokak indítjuk a napot úgy, hogy az ébresztőóra megszólalása előtt néhány perccel, magunktól felébredünk. Ennek okai ismertek, hiszen mindannyiunkban van egy belső óra, ami a mechanikus időmérő elvei szerint működik.

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Mint a legtöbb alvászavarral, az alvajárással is első sorban szeretteink találkoznak először, hiszen az alvajáró nincs tudatánál ilyenkor. A betegség súlyos problémákat okozhat, ezért minél hamarabb érdemes vele szakemberhez fordulni.

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Egy új, egereken végzett kutatás szerint a neuronok egy csoportja segít kideríteni, hogy az agy miért és hogyan felejti el az álmokat.