A helyes vitaminszedés 5 legfontosabb szabálya

2016. szeptember 1.

Az étrendkiegészítők rendszeres szedésével akár kárt is okozhatunk szervezetünkben, sőt gyengíthetjük immunrendszerünket. Íme, az étrendkiegészítők szedésének 5 fontos szabálya!

A helyes vitaminszedés 5 legfontosabb szabálya

1. A változatos, egészségtudatos étrendet és életmódot semmi nem pótolhatja!

Sokan azt gondolják, hogy megvédik magukat a légúti fertőzésektől, ha ugyan nem mozognak, nem étkeznek rendszeresen és változatosan, de egész évben vitamin és ásványi anyag tablettákat szednek. Az élelmiszerekből bevitt vitaminok esetében a kisebb mennyiség is hatékonyabb, mert jobban hasznosul. A táplálkozás, a mozgás és szükség esetén a vitaminok pótlása csak együtt lehet igazán hatékony!

2. Ne folyamatosan, hanem kúraszerűen szedjük!

A szakemberek a különböző étrend-kiegészítőket inkább csak kúraszerűen ajánlják, például a nátha szezon elején, vagy ha már kialakult a betegség, érdemes szedni, de nem  rendszeresen. Egy egészséges ember napi C-vitamin igénye 90 mg, melyet 5-7 dkg zöldpaprika elfogyasztásával már fedezni lehet,  természetes élelmiszerekből gyakorlatilag túladagolni lehetetlen. Ezzel szemben étrend-kiegészítő, vagy gyógyszer formájában akár ennek 5-10-szerese (500-1000 mg/adag) is szükséges lehet. Ha ezt nem csak egy-két hétig, hanem hosszú ideig (akár hónapokig) szedjük, akkor a vizelet vegyhatása savas irányba tolódhat, és arra hajlamosaknál növeli a kalcium-oxalát típusú vesekő kialakulásának esélyét.

A helyes vitaminszedés 5 legfontosabb szabálya

3.  Részesítsük előnyben a kombinált készítményeket!

Ha valaki étrend-kiegészítőt hív segítségül a betegség elkerülésére, célszerű inkább a kombinált vitamin és ásványi anyag-készítményeket választani. Ezek összeállításánál figyelnek arra, hogy a különböző összetevők a megfelelő arányban legyenek jelen bennük. Sokszor a szervezet a legalacsonyabb összetevő arányában hasznosítja a többit.

4. Ne hagyjuk el hirtelen a nagy hatóanyag-tartalmú készítményt!

Érdemes azzal is tisztában lenni, hogy a rendszeresen szedett nagy hatóanyag tartalmú – „megadózisú”- készítmények esetén a szervezet hozzászokik az emelt mennyiséghez. Ilyenkor,  ha valamiért hirtelen elhagyjuk az étrend-kiegészítő fogyasztását, átmeneti vitamin, vagy ásványi anyag-hiány lép fel, ami viszont kimondottan rontja immunrendszerünk hatásfokát. Érdemes az elhagyásnál is a fokozatosságra törekedni, nem azonnal abbahagyni!

5.  Vitaminokat csak megbízható forrásból vásároljunk!

Mindenképpen megbízható, jó minőségű terméket érdemes választani, aminél biztosak lehetünk abban, hogy biztosan azt, és annyit tartalmaz a termék, mint ami rá van írva. A patikákban kapható termékeket minden esetben bevizsgálják, a gyógyhatású készítményeknek, gyógyszereknek szigorú, nemzetközi szabványoknak kell megfelelnie. Ráadásul a gyógyszertárakban gyógyszerészek dolgoznak, akik szakszerű tanácsot is tudnak adni, ha bizonytalanok vagyunk.

Idegrendszer erősítő vitaminok és ásványi anyagok

Ezeket a vitaminokat és ásványi anyagokat fogyassza, ha erősíteni szeretné idegrendszerét!

Immunrendszer erősítés ősszel és télen

Immunrendszer erősítés ősszel és télen

Most kezdje el felkészíteni télre szervezetét! Íme, a leghatékonyabb módszerek!

7 fontos tudnivaló a K-vitaminról

7 fontos tudnivaló a K-vitaminról

Jelentős tények, amik után biztosan elkezd K-vitamint szedni.

Így kezelje homeopátiával az iskolakezdés okozta idegességet!

Így kezelje homeopátiával az iskolakezdés okozta idegességet!

Fejfájás, hányinger, alvászavarok és idegesség az iskola miatt? Mindez megelőzhető!

8 vitamin és ásványi anyag a boldog, fitt és egészséges élethez

8 vitamin és ásványi anyag a boldog, fitt és egészséges élethez

Szeretne fitt és egészséges lenni? Ezekre a vitaminokra és ásványi anyagokra van szüksége, hogy jól érezze magát a bőrében!