A délutáni szieszta előnyei

2019. április 11.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Egy kutatásnak szerint nem kell, hogy lelkiismeret-furdalásunk legyen, ha délután szeretünk egy keveset aludni. A sziesztával ugyanis jót teszünk az egészségünknek.

A délutáni szieszta előnyei

A délutáni szieszta előnyeiű

A délutáni alvás eddig egyet jelentett a lustálkodással, azonban egy tanulmánynak hála ez már a múlté. Sőt mi több, a magas vérnyomással küzdők esetében igazi gyógyír lehet, ha tartanak egy 45-60 perces pihenőt. Legtöbbször azt halljuk, hogy járjunk sportolni, étkezzünk egészségesen és igyunk kevesebb alkoholt annak érdekében, hogy csökkenjen a vérnyomásunk és a különféle szívbetegségek kialakulásának az esélye. Ki gondolta volna, hogy ebben a délutáni szieszta is segíthet?!

Egy görög kardiológus, Manolis Kallistratos, kutatásai ugyanis arra engednek következtetni, hogy a délután alvás ugyanolyan jó hatással van a magas vérnyomásra, mint a gyógyszerek. A tanulmányt a New Orleans-i American College of Cardiologyn mutatták be. Ezek szerint azoknak az embereknek, akik szoktak sziesztázni, olyan alacsony a vérnyomásuk, hogy az jótékony hatással van a szívükre. Nem csoda, hogy olyan hírességek, mint Winston Churchill, Margaret Thatcher és Kanye West is szerettek/szeretnek délután szundikálni.

A görög tudósok azt akarták kideríteni, hogy a mediterrán életvitel előnyei mindössze az étkezési és ivási szokásokra vezethetők-e vissza, vagy a sziesztára is. Összesen 212, átlagban 62 éves főt figyeltek meg, melyeknek több mint a fele híve a délutáni pihenésnek. A 24 órán át tartó megfigyelés során kiderült, hogy az ő esetükben 3-5 higanymilliméterrel csökkent a vérnyomásuk, ellentétben azoknál, akik ébren voltak.

„A só és az alkoholfogyasztás redukálása is 3-5 higanymilliméterrel csökkenti a vérnyomást. Ezek az eredmények azért lényegesek, mert a vérnyomás 2 higanymilliméterrel történő csökkenése már 10 százalékkal képes redukálni a kardiovaszkuláris megbetegedések kialakulásának rizikóját” – nyilatkozta a kardiológus. Az alacsony adagokban adott gyógyszerek kb. 5-7 higanymilliméterrel képesek csökkenteni a vérnyomást.

További kutatásokra lesz szükség, hogy kiderüljön, milyen hatással lehetnek az egészségünkre az alvási szokásaink. A kardiológus kiemeli, hogy ez mindössze egy vizsgálat, és sokkal több információra lesz szükség ahhoz, hogy kellően nagy biztonsággal alátámasszák a kapott eredményeket.

Így szoktassuk hozzá a picit az egyedül alváshozű

Így szoktassuk hozzá a picit az egyedül alváshoz

Tény, hogy egy gyermek számára nincs kényelmesebb a szülők ágyánál, viszont egy idő után eljön az a pillanat, amikor anya és apa inkább gyerekük nélkül aludna. Annak érdekében, hogy ez ne okozzon túl nagy törést a gyermek lelkében, ajánlott az alábbi tippeket megfogadni.

A pihentető alvás jót tesz a szívünknek

A pihentető alvás jót tesz a szívünknek

Az alvás fontosságáról és jótékony hatásáról már több tanulmány is készült, azonban amerikai kutatók most rájöttek, hogyan tudja az éjszakai pihenés megvédeni a szív egészségét.

7 tipp álmatlanság ellen

7 tipp álmatlanság ellen

Rengetegen szenvedünk álmatlanságban. Ilyenkor ide-oda forgolódunk az ágyunkban, folyamatosan kattog valamin az agyunk, és egyszerűen nem tudunk elaludni. Szerencsére vannak trükkök, melyek segítségével ez nem okoz akkora problémát.

Ezért jobb, ha a bal oldalunkon alszunk

Ezért jobb, ha a bal oldalunkon alszunk

Mindenkinek megvan a kedvenc alvópozíciója, legyen az háton, hason vagy valamelyik oldalon. Utóbbi esetében már jó úton haladunk, hiszen kiderült, hogy az a legegészségesebb, ha a bal oldalunkon pihenünk.

Ez a legjobb alvópóz

Ez a legjobb alvópóz

Azt már mindannyian tudjuk, hogy a napi alvás hossza és minősége különösen fontos testi és lelki egészségünk szempontjából egyaránt. Most pedig kiderült, hogy a legpihentetőbb éjszakához bizony az alvási pozíciónk is nagymértékben hozzájárul.

Összes cikk Alvás témában