A délutáni szieszta előnyei

2019. április 11.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Egy kutatásnak szerint nem kell, hogy lelkiismeret-furdalásunk legyen, ha délután szeretünk egy keveset aludni. A sziesztával ugyanis jót teszünk az egészségünknek.

A délutáni szieszta előnyei

A délutáni szieszta előnyeiű

A délutáni alvás eddig egyet jelentett a lustálkodással, azonban egy tanulmánynak hála ez már a múlté. Sőt mi több, a magas vérnyomással küzdők esetében igazi gyógyír lehet, ha tartanak egy 45-60 perces pihenőt. Legtöbbször azt halljuk, hogy járjunk sportolni, étkezzünk egészségesen és igyunk kevesebb alkoholt annak érdekében, hogy csökkenjen a vérnyomásunk és a különféle szívbetegségek kialakulásának az esélye. Ki gondolta volna, hogy ebben a délutáni szieszta is segíthet?!

Egy görög kardiológus, Manolis Kallistratos, kutatásai ugyanis arra engednek következtetni, hogy a délután alvás ugyanolyan jó hatással van a magas vérnyomásra, mint a gyógyszerek. A tanulmányt a New Orleans-i American College of Cardiologyn mutatták be. Ezek szerint azoknak az embereknek, akik szoktak sziesztázni, olyan alacsony a vérnyomásuk, hogy az jótékony hatással van a szívükre. Nem csoda, hogy olyan hírességek, mint Winston Churchill, Margaret Thatcher és Kanye West is szerettek/szeretnek délután szundikálni.

A görög tudósok azt akarták kideríteni, hogy a mediterrán életvitel előnyei mindössze az étkezési és ivási szokásokra vezethetők-e vissza, vagy a sziesztára is. Összesen 212, átlagban 62 éves főt figyeltek meg, melyeknek több mint a fele híve a délutáni pihenésnek. A 24 órán át tartó megfigyelés során kiderült, hogy az ő esetükben 3-5 higanymilliméterrel csökkent a vérnyomásuk, ellentétben azoknál, akik ébren voltak.

„A só és az alkoholfogyasztás redukálása is 3-5 higanymilliméterrel csökkenti a vérnyomást. Ezek az eredmények azért lényegesek, mert a vérnyomás 2 higanymilliméterrel történő csökkenése már 10 százalékkal képes redukálni a kardiovaszkuláris megbetegedések kialakulásának rizikóját” – nyilatkozta a kardiológus. Az alacsony adagokban adott gyógyszerek kb. 5-7 higanymilliméterrel képesek csökkenteni a vérnyomást.

További kutatásokra lesz szükség, hogy kiderüljön, milyen hatással lehetnek az egészségünkre az alvási szokásaink. A kardiológus kiemeli, hogy ez mindössze egy vizsgálat, és sokkal több információra lesz szükség ahhoz, hogy kellően nagy biztonsággal alátámasszák a kapott eredményeket.

Ez a legjobb alvópóz

Ez a legjobb alvópóz

Azt már mindannyian tudjuk, hogy a napi alvás hossza és minősége különösen fontos testi és lelki egészségünk szempontjából egyaránt. Most pedig kiderült, hogy a legpihentetőbb éjszakához bizony az alvási pozíciónk is nagymértékben hozzájárul.

Miért vannak visszatérő rémálmaink?

Miért vannak visszatérő rémálmaink?

A rémálmok nem csupán az éjszakáinkat, de akár az egész napunkat tönkretehetik, sőt mi több, hosszú távon az egészségünkre is negatív hatással lehetnek. Épp ezért nagyon fontos, hogy kiderítsük, mik lehetnek a kiváltó okok.

Nő a szívroham esélye, ha keveset alszunk?

Nő a szívroham esélye, ha keveset alszunk?

Egy nemrégiben készült kutatás során a tudósok több mint 4.000 résztvevő adatait elemezve jutottak arra: nagyban megnő a szív- és érrendszeri problémák kockázata azoknál, akik kevesebb mint 6 órát alszanak.

4 tipp a gyorsabb elalvásért

4 tipp a gyorsabb elalvásért

Az alvás testünk egyik legfontosabb szükséglete, azonban sokan vannak olyanok, akik a századik bárányka számlálásakor is éberen forgolódnak minden este. Nézzünk most 4 tippet, ami segíthet rajtuk.

5 fura dolog, ami a testünkkel történik éjjel

5 fura dolog, ami a testünkkel történik éjjel

Nincs is jobb, mint egy pihentető éjszaka, amely alatt testünk minden porcikája megnyugszik, hogy reggel frissen és üdén kezdhessük napunkat. De ne higgyük, hogy ez idő alatt semmi nem történik velünk. Szervezetünk igenis működik.

Összes cikk Alvás témában