A bőr ápolása napozás után

2016. november 2.

Kapcsolódó tünetek:

száraz bőr

Az óvatos napozás nem árt, de a fényvédelemmel nem ér véget a bőrápolás!

Ha nem is égtünk le,, akkor is szüksége van a bőrünknek napozás utáni nyugtató krémek alkalmazására, mellyel nyugtató, frissító, hidratáló hatást érhetünk el.. Akinek zsíros a bőre, annak elég kevesebb, akinek száraz, nagyobb szüksége van az ilyen típusú bőrápolásra.

Előfordulhat, hogy leégünk

napozas_utan301

Érdemes már a napfürdő előtt gondoskodni arról, hogy ne égjünk le, ennek ellenére, ha mégis megtörténik, ma már kiváló termékek érhetők el a gyógyszertárakban ilyen esetekre is. Enyhébb leégést saját magunk is elláthatjuk:

  • tartsuk 10-15 percig folyó hidegvíz alá a bőrt;
  • hideg vizes textíliával borogassuk;
  • olajat, púdert ne tegyünk a felületre;
  • használjuk a napozás utáni bőrápolókat.

Ha nem égtünk le

A fürdés, napozás után legyen az első lépés, hogy egy langyos zuhannyal eltávolítjuk a bőrünkre rakódott sót, klórt, napvédő krém maradványokat, végül nagy zsírtartalmú, napozás utáni testápolóval alaposan kenjük be magunkat. Ezek a kifejezetten erre a célra fejlesztett készítmények puhán tartják a bőrt, és megakadályozzák a korai hámlást. Arcunkra tegyünk magas víztartalmú, ásványi anyagokban bővelkedő pakolást.

Milyen a jó napozás utáni krém?

A napsugarak hatására a bőrben öregedési folyamatokat serkentő szabadgyökök jönnek létre, ezért is kell, hogy a napozás utáni készítmény tartalmazzon minél több antioxidáns összetevőt, ezeknek ugyanis meghatározó szerepük van a szabadgyök-semlegesítésében. Az ilyen jellegű készítményekben legtöbbször A- , C-és E- vitamint tesznek, ilyeneket keressünk a patikákban.

Nem mellékes a gyulladáscsökkentő hatás: jó hatóanyagok a a panthenol és az allatoin: ezek együtt olyan hatékonyak, hogy akár enyhe égési sérülésre, nap leégésre is alkalmazzák. Kiváló összetevő az aloe vera-kivonat és a bisabolol is: nyugtató, gyulladáscsökkentő hatásuk van.

Belsőleg is hidratáljunk!

Legyen a bőrápolás része a kellő mennyiségű folyadékbevitel is. A napi 2-3 liter folyadék fogyasztása mindenki számára alapvető kellene, hogy legyen, nagy melegben, tengerparton, tűző napon, nehéz fizikai munkát végzőknek, illetve várandós nőknek még ennél is több folyadékra van szüksége.

Ne várjunk a szomjúságérzés megjelenéséig, cukros üdítők helyett igyunk ásványvizet, enyhe gyümölcsteát, cukormentes gyümölcsleveket. Az étkezések közt gyümölcsfogyasztással pótolhatjuk az elvesztett nedvességet.