A 7 legnagyobb diéta mítosz, aminek nem szabad bedőlni!

2016. október 10.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Itt az ideje, hogy lerántsuk a leplet a diétás mítoszokról!

Mítosz 1: 6 óra után már semmit nem ehetünk

  • Tény: A leginkább az számít, hogy mennyi kalóriát viszünk be egy nap.  Ha fogyni szeretnénk, csökkenteni kell a napi kalóriamennyiséget, délben enni a legtöbbet, este a legkevesebbet.

A fogyókúra legjobb módja, ha számoljuk a kalóriákat és ha nem lépjük túl a számunkra előírt mennyiséget. Ha este visszük be a napi kalóriamennyiség nagy részét, leterheljük az emésztőrendszerünket, másnap fáradtan ébredünk és energiahiányunkat ismét étellel próbáljuk pótolni. Ezért javasolják a táplálkozás-szakértők, hogy a fő étkezés ne a vacsora legyen, hanem az ebéd, és a napi kalóriamennyiséget a nap folyamán kisebb adagokra osztva vigyük be.

Mítosz 2: A light termékek egészségesebbek

  • Tény: Bár a light ételek valóban kevesebb kalóriát tartalmaznak, de bőven van bennük nátrium, adalékanyagok, mesterséges édesítőszerek, cukor és ízfokozók.

Ha például krémsajtból a zsírszegény verziót választjuk, megspórolhatunk ugyan 15 kalóriát, de 11 milligrammal több nátriumot viszünk be a szervezetünkbe. Bár ez nem tűnik soknak, de a sok kicsi összeadódik, a felhalmozódott nátrium megköti a vizet és puffadást okoz. A másik veszélyforrás, hogy a light termékekből hajlamosabbak vagyunk többet enni, így végső soron több kalóriát viszünk be, mintha a normál verziót választottuk volna.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p>

    17 990 Ft

Mítosz 3: Mindent ehetünk, ami egészséges

  • Tény: Az egészséges ételek is bőven tartalmazhatnak kalóriát, cukrot, nátriumot, zsírt.

Teljes kiőrlésű kenyér, durum tészta, magvak, avokádó, szárított gyümölcsök, zab, frissen facsart gyümölcslevek – közös bennük, hogy bár nagyon egészségesek, de nincsenek híján a kalóriáknak. Még ha minőségi ételeket is fogyasztjuk, érdemes odafigyelnünk a kalóriatartalmukra és a megfelelő adagra.

Mítosz 4: Ha áttérünk a vegán étkezésre, fogyni fogunk

  • Escape. Resolute running woman refuses to eating tasty cakes and chocolate. Diet conceptPLEASE SEE MORE IMAGES IN THE LIGHTBOXES BELOW:Fashion style. Vogue. Garments and outfitsTény: A vegán ételek üres kalóriákat tartalmazhatnak.

Sült krumpli, étcsoki, tészta és házilag készített csokiszelet – bár mindegyik vegán, de ha pusztán ezekből áll az étrendünk, a várt fogyás helyett felfelé indul majd el a mérleg nyelve. A diéta lényege a kiegyensúlyozott táplálkozás sok gyümölccsel, zöldséggel, növényi fehérjeforrással – mint amilyen a tofu és a bab és a teljes kiőrlésű gabonák- és kalóriaszámolással.

Mítosz 5: Ha mozgunk, bármennyit ehetünk

  • Tény: Pusztán mozgással nem lehet az összes bevitt kalóriát elégetni.

30 perc futással – 10 km/órás tempóban – nagyjából 300 kalóriát tudunk elégetni, így ha utána sajtburgerrel, sült krumplival és kólával kényeztetjük magunkat, máris legalább 500 kalóriával több energiát viszünk be, mint amennyit lemozogtunk. A fogyás szimpla matematika: ha 300 kalóriát égettünk el, 200 kalóriát válthatunk ki finomságokkal az étrendünkben.

Mítosz 6: Egy-egy étkezés kihagyása felgyorsítja a fogyást

  • Tény: A koplalás lassítja az anyagcserét, így a kilók is nehezebben mennek le.

Ahhoz, hogy az anyagcserénk pörögjön, mindig reggelizzünk és 3-4 óránként együnk! A legjobb, ha minden napra jut gyümölcs, zöldség, teljes kiőrlésű pékáru és valamilyen fehérjeforrás pl. hal, szárnyas vagy tojás. A szervezetünk éheztetésével felborítjuk az anyagcserénket, lemerítjük testünk energiatartalékait, ami falási rohamokhoz, plusz kilókhoz és jo-jo effektushoz vezet.

Mítosz 7: Tilos a szénhidrát, még a gyümölcs is

  • Tény: Nagy hiba, ha a fogyókúrából teljesen száműzzük a szénhidrátot, mert amint visszatérünk régi szokásainkhoz, már kis mennyiségtől is hízni fogunk.

Ha a megfelelő szénhidrátot választjuk, még fogyhatunk is vele! A teljes kiőrlésű gabonák és zöldségek ugyanis tele vannak rostokkal, telítenek, javítják az emésztést és energiát adnak, így segítenek abban, hogy kevesebb kalóriával is beérjük.

A diétás étrend aranyszabályai

A diétás étrend aranyszabályai

Annak érdekében, hogy a szervezetünk egészséges legyen, energiára és számos tápanyagra van szüksége. Mindegy, hogy fogyni szeretnénk vagy egyszerűen jobban szeretnénk táplálkozni, az alábbi szabályokat kell hozzá betartanunk.

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta egy szénhidrátokban szegény, zsírban gazdag fogyókúra. Annak érdekében, hogy valóban sikereket érjünk el ezzel a módszerrel, be kell tartanunk néhány alapszabályt. Cikkünkből kiderül, hogy mire kell fokozottan figyelnünk.

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Mennyire táplálkozunk helyesen az ünnepek alatt, és mit kell tennünk azért, hogy ne plusz kilókkal indítsuk a következő évet? Íme, a fő elvek.

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Életében minimum egyszer mindenki megpróbálkozik a diétázással, hogy megszabaduljon a plusz kilóktól. Ezzel nincs is semmi baj, viszont annak érdekében, hogy ne károsítsuk a fogyókúra során a szervezetünket, oda kell figyelnünk néhány fontos dologra.