8 tipp, hogy készítsük fel testünket a terhességre

2019. augusztus 13.

Kapcsolódó tünetek:

menstruáció

Amikor elérkezik az életünkbe a családalapítás ideje, akkor alig bírjuk kivárni, hogy végre kerekedő pocakkal járjuk a világot. Annak érdekében, hogy ez minél előbb bekövetkezzen, fogadjuk meg az alábbi tippeket.

8 tipp, hogy készítsük fel testünket a terhességre

8 tipp, hogy készítsük fel testünket a terhességre

  1. Keressük fel a nőgyógyászunkat!

Mielőtt belekezdenénk a családalapításba, ajánlott felkeresnünk a nőgyógyászunkat, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a szervezetünk is készen áll a gyermekvállalásra. Ezen kívül rengeteg tanácsot tud adni azzal kapcsolatban, hogy mit tehetünk annak érdekében, hogy minél előbb teherbe essünk. Legyen szó a helyes étkezésről, sportról vagy bizonyos vitaminok szedéséről, nyugodtan kérjük ki orvosunk véleményét.

  1. Fogamzásgátlás felfüggesztése

Rengeteg fajta fogamzásgátló termék van már a piacon, melyek közül egyesek befolyásolhatják a teherbe esést. Amennyiben óvszerrel vagy pesszáriummal védekeztünk, akkor ezek mellőzése után akár azonnal megfoganhat a kisbabánk, míg a fogamzásgátló tabletta szedése esetén ez több hónapig is eltarthat, hiszen teljesen ki kell ürülnie a szervezetünkből. Az ilyen esetekben fokozottan ajánlott a folsav szedése, amely csökkenti a születési rendellenességek kialakulásának rizikóját. Ha évekig szedtünk fogamzásgátló tablettát, akkor továbbá fel kell töltenünk a szervezetünk tápanyag raktárait is, melyek közül az egyik legfontosabb a B6-vitamin. Fogyasszunk sok mogyorót, zöld színű zöldséget, teljes kiőrlésű termékeket és hüvelyeseket.

  1. Folsav

Három hónappal azelőtt, hogy élesben is elkezdenénk a családalapítási projektet, ajánlott feltöltenünk a folsav-raktárainkat. Mindemellett figyeljünk oda az étkezésünkre is. Rengeteg folsavat tartalmaz a bab, a zöld színű zöldségek és a narancslé is, azonban fontos megemlíteni, hogy csak élelmiszerekkel nem tudjuk bevinni a kellő mennyiséget, ugyanis a várandósság alatt sokkal többre van szükségünk belőle.

  1. Kiegyensúlyozott táplálkozás

Amennyiben már a várandósság előtt egészségesen étkeztünk, akkor nagy eséllyel a szervezetünk összes tápanyagraktára fel van töltve, így minden adott, hogy megfoganjon a kisbaba. Nagyon fontos, hogy rendszeresen és kiegyensúlyozottan táplálkozzunk, továbbá kerüljük a feldolgozott élelmiszereket.

  1. Magas vastartalmú élelmiszerek

Rengeteg nő már a terhesség előtt vashiányban szenved, ami akár negatívan is befolyásolhatja a várandósságot, így ajánlott vasban gazdag élelmiszereket fogyasztanunk, például teljes kiőrlésű gabonákat, kölest, zöld és piros színű zöldségeket. Fontos megemlíteni, hogy a C-vitamin segíti a vas felszívódását.

  1. Magas cinktartalmú élelmiszerek

A cink pozitívan hat a termékenységre, azonban a vashoz hasonlóan rengeteg nő szenved cinkhiányban, ami hatására például lassabb a sebgyógyulás. Együnk sok húst, halat, tojást, teljes kiőrlésű terméket, hüvelyest és zabot.

  1. Sport

Sok nőt nem csak testileg, de lelkileg is megviseli a várandósság, amire azonban a sport igazi gyógyír lehet. Ha a terhesség előtt sportoltunk és aktívak voltunk, akkor nagy eséllyel jobban fogjuk viselni ezt az időszakot.

  1. Dohányzás, alkohol, kábítószer

Nagyon fontos, hogy amennyiben teherbe szeretnénk esni, akkor ajánlott letenni a cigit, nem csak nekünk, hanem a párunknak is. Az olyan gyermekeknél nagyobb a leukémia kialakulásának a veszélye, akiknél a fogantatás idején cigizik az apuka. Dohányzó kismamák esetében pedig sokkal nagyobb a rizikója a vetélésnek és a halva születésnek.

A tudósok szerint ez okozhat többszöri vetélést is

A tudósok szerint ez okozhat többszöri vetélést is

Egy friss brit vizsgálat során a kutatók érdekes eredményre jutottak: úgy tűnik, a többszöri vetélés okainak vizsgálatakor nem szabad kizárólag az anyára koncentrálni, ugyanis az apa genetikai szerepe nagyobb lehet az eddig feltételezettnél.

Összes cikk Baba-mama, gyermeknevelés témában