7 tipp, hogyan együk végig az ünnepeket okosan, hízás nélkül

2016. november 23.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Így egye végig az ünnepeket okosan úgy, hogy ne hízzon egy dekát sem

7 tipp, hogyan együk végig az ünnepeket okosan, hízás nélkül

Egy Európai Unióban végzett felmérés szerint egy átlagember az ünnepek alatt nem ritka, hogy akár 6000 kalóriát is magához vesz egy nap alatt, ami több mint háromszorosa a nőknek ajánlott kalóriamennyiségnek. Éppen ezért az ünnepek alatt akár 2 kilót is felszedhetünk! Mit tehetünk, hogy ez ne történjen meg?

1. Állítsunk össze egészséges menüt!

Már az ünnepi lakoma tervezésekor legyünk észen! Próbáljunk kicsit elszakadni az ilyenkor szokásos, nehéz ételektől, keressünk az interneten finom, de egészséges fogásokat! Bevásárláskor pedig legyünk tudatosak és ne vegyünk meg mindent, ami az utunkba kerül!

2. Együnk többször, kevesebbet!

Ne koplaljunk, és ne éheztessük ki a szervezetünket, mert az megbosszulja magát: mire eljön az ünnepi étkezés ideje, már farkaséhesek leszünk és biztosan többet eszünk majd, mint kellene! Ennek elkerülésére együnk többször, kis adagokat, így nem ingadozik majd a vércukorszintünk és nem tör ránk falási roham sem.

7 tipp, hogyan együk végig az ünnepeket okosan, hízás nélkül

3. Csökkentsük az adagokat!

Szedjünk kisebb tányérra a finomságokból és mindig a kevésbé hizlaló köreteket – salátát, zöldségeket, savanyúságot – részesítsük előnyben!

4. Figyeljük testünk jelzéseit!

Ha már csak a “szemünk kívánja”, jobb, ha felállunk, mielőtt újra elcsábulnánk egy pár finom falatra. Az agynak legalább 15 percre van szüksége ahhoz, hogy feldolgozza a jóllakottság érzését, érdemes várni kicsit. Segít, ha lassan eszünk, alaposan megrágunk minden falatot, mielőtt lenyeljük, ezáltal a telítettségérzet már kevesebb ételmennyiség elfogyasztása után jelentkezik.

5. Mondjunk nemet!

Különösen óvatosnak kell a karácsonyi, ünnepi partik kínálatával, hiszen a kis falatkák, sütikék gyakran igazi kalóriabombák. Azért, hogy ne tűnjünk ünneprontónak, válasszunk kevésbé krémes, kevesebb szénhidrátot tartalmazó nassokat, például zöldséges vagy gyümölcsös salátákat és ne szégyelljünk idővel nemet mondani a kínálásra.

6. Alkoholt csak mértékkel fogyasszunk!

 Az alkoholfogyasztást nem csak egészségünk miatt érdemes kordában tartani, hanem azért is, mert az alkoholos italok energiatartalma kiemelkedően magas. Ha választanunk kell, válasszunk könnyű bort! Magyarországon szokás evés előtt étvágygerjesztőként legurítani egy kupicával, ám ez csak fokozza az étvágyat és ennek hatására még többet eszünk. A francia szokás egészségesebb: ők inkább evés után isznak, ami egy kissé segíti az emésztést.

7. Mozogjunk!

Amikor úgy érezzük, hogy tele vagyunk, a további nassolás helyett tegyünk egy 15-20 perces, tempós sétát a környéken! Igyekezzük kompenzálni emelkedett energiabevitelünket: reggelente kocogjunk, menjünk korcsolyázni a gyerekekkel!

Stop a nassolásnak – Így küzdd le a nassolás elleni vágyat!

Megebédelünk, de kis idő múlva ránk tör a sóvárgás, a vágy egy léleksimogató íz után. Egy ideig parancsolunk a késztetésnek, ellenállunk, amely aztán fölényes győzelemmel leteper bennünket. Az áhított örömérzet azonban pár perc múlva elillan, s nem marad más, csak a bűntudat.

Készüljön a bikiniszezonra! Így hozhatja formába magát!

Megmutatjuk, hogyan hozhatja magát csúcsformába a strandszezonig!

Diétázók tízparancsolata – A 10 legfontosabb szabály!

10 szabály, amelyek betartásával nyárra elérheti az álomalakot.

5 diétás étel, amely valójában hizlal

Ezek az ételek jelentik a legnagyobb mellényúlást, ha diétázik!

Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket egye, ha fogyni szeretne

A leghatékonyabb, fogyókúrát segítő zöldségek és gyümölcsök