7 tipp, hogyan együk végig az ünnepeket okosan, hízás nélkül

2016. november 23.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Így egye végig az ünnepeket okosan úgy, hogy ne hízzon egy dekát sem

7 tipp, hogyan együk végig az ünnepeket okosan, hízás nélkül

Egy Európai Unióban végzett felmérés szerint egy átlagember az ünnepek alatt nem ritka, hogy akár 6000 kalóriát is magához vesz egy nap alatt, ami több mint háromszorosa a nőknek ajánlott kalóriamennyiségnek. Éppen ezért az ünnepek alatt akár 2 kilót is felszedhetünk! Mit tehetünk, hogy ez ne történjen meg?

1. Állítsunk össze egészséges menüt!

Már az ünnepi lakoma tervezésekor legyünk észen! Próbáljunk kicsit elszakadni az ilyenkor szokásos, nehéz ételektől, keressünk az interneten finom, de egészséges fogásokat! Bevásárláskor pedig legyünk tudatosak és ne vegyünk meg mindent, ami az utunkba kerül!

2. Együnk többször, kevesebbet!

Ne koplaljunk, és ne éheztessük ki a szervezetünket, mert az megbosszulja magát: mire eljön az ünnepi étkezés ideje, már farkaséhesek leszünk és biztosan többet eszünk majd, mint kellene! Ennek elkerülésére együnk többször, kis adagokat, így nem ingadozik majd a vércukorszintünk és nem tör ránk falási roham sem.

7 tipp, hogyan együk végig az ünnepeket okosan, hízás nélkül

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • XLS Medical Direct por 90x

    XLS Medical Direct por 90x

    <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p> <div style="padding-top: 10px; clear: both;"> </div> <div style="display: table; width: 100%;"> <div style="display: table-row-group;"> <div style="display: table-row;"> <div style="display: table-cell; padding: 3px 0px;"><img src="../../../../../../../../../wp-content/uploads/img/mpl.jpg" border="0" width="30" /></div> <div style=";display: table-cell; padding: 6px 0 10px 0; vertical-align: middle;">Kiszállítás futárszolgálattal: ingyenes</div> </div> <div style="display: table-row;"> <div style="display: table-cell; padding: 3px 0px;"><img src="../../../../../../../../../wp-content/uploads/img/benu.jpg" border="0" width="30" /></div> <div style="display: table-cell; padding: 6px 0 10px 0; vertical-align: middle;">Személyes átvétel több, mint 100 gyógyszertárban: ingyenes</div> </div> </div> </div>

    16 490 Ft

3. Csökkentsük az adagokat!

Szedjünk kisebb tányérra a finomságokból és mindig a kevésbé hizlaló köreteket – salátát, zöldségeket, savanyúságot – részesítsük előnyben!

4. Figyeljük testünk jelzéseit!

Ha már csak a “szemünk kívánja”, jobb, ha felállunk, mielőtt újra elcsábulnánk egy pár finom falatra. Az agynak legalább 15 percre van szüksége ahhoz, hogy feldolgozza a jóllakottság érzését, érdemes várni kicsit. Segít, ha lassan eszünk, alaposan megrágunk minden falatot, mielőtt lenyeljük, ezáltal a telítettségérzet már kevesebb ételmennyiség elfogyasztása után jelentkezik.

5. Mondjunk nemet!

Különösen óvatosnak kell a karácsonyi, ünnepi partik kínálatával, hiszen a kis falatkák, sütikék gyakran igazi kalóriabombák. Azért, hogy ne tűnjünk ünneprontónak, válasszunk kevésbé krémes, kevesebb szénhidrátot tartalmazó nassokat, például zöldséges vagy gyümölcsös salátákat és ne szégyelljünk idővel nemet mondani a kínálásra.

6. Alkoholt csak mértékkel fogyasszunk!

 Az alkoholfogyasztást nem csak egészségünk miatt érdemes kordában tartani, hanem azért is, mert az alkoholos italok energiatartalma kiemelkedően magas. Ha választanunk kell, válasszunk könnyű bort! Magyarországon szokás evés előtt étvágygerjesztőként legurítani egy kupicával, ám ez csak fokozza az étvágyat és ennek hatására még többet eszünk. A francia szokás egészségesebb: ők inkább evés után isznak, ami egy kissé segíti az emésztést.

7. Mozogjunk!

Amikor úgy érezzük, hogy tele vagyunk, a további nassolás helyett tegyünk egy 15-20 perces, tempós sétát a környéken! Igyekezzük kompenzálni emelkedett energiabevitelünket: reggelente kocogjunk, menjünk korcsolyázni a gyerekekkel!

Hogy lehet szülés után lefogyni?

Hogy lehet szülés után lefogyni?

7 tipp, hogy mihamarabb megszabaduljon a terhességi súlyfeleslegtől!

Íme az igazság a zsírokkal kapcsolatban!

Íme az igazság a zsírokkal kapcsolatban!

A jó, a rossz és ami közötte van.

Fogyókúra 40 éves kor felett – 6 fontos új szokás!

Fogyókúra 40 éves kor felett – 6 fontos új szokás!

20 és 30 éves kor között még nyugodtan evett és ivott este a barátokkal, majd adta le pikk-pakk az esetleges felesleget? 40 felett azonban hiába a régi módszerek, de a súlya meg sem mozdul?

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

fitt nassolnivalók

6 fitt nassolnivaló

Az evés élvezetét diéta alatt sem kell megtagadnunk, de fontos, hogy olyan fitt nassolnivalók mellett döntsünk, amiket bűntudat nélkül fogyaszthatunk.