7 tipp álmatlanság ellen

2019. június 17.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Rengetegen szenvedünk álmatlanságban. Ilyenkor ide-oda forgolódunk az ágyunkban, folyamatosan kattog valamin az agyunk, és egyszerűen nem tudunk elaludni. Szerencsére vannak trükkök, melyek segítségével ez nem okoz akkora problémát.

7 tipp álmatlanság ellen

7 tipp álmatlanság ellen

Megfelelő időpont

Megszokásból ugyanabban az időpontban térünk nyugovóra, ami azonban nagy hiba. Az egészséges és nyugodt alvás egyik titka ugyanis, hogy akkor fekszünk le, amikor már valóban álmosak vagyunk. Teljesen természetes, hogy korunk előrehaladtával megváltoznak az alvási szokásaink, így például tovább vagyunk ébren. Ne küzdjünk ez ellen, inkább próbáljuk meg kitapasztalni, hogy mikor jön el számunkra a lefekvés tökéletes időpontja.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Valeriana Night Forte étrendkiegészítő kapszula 60x

    Valeriana Night Forte étrendkiegészítő kapszul...

    <p>Gyógynövénykivonatokat tartalmazó étrend-kiegészítő lágyzselatin kapszula</p> <p>A macskagyökér, komló és golgotavirág gyógynövények hatóanyagai hozzájárulhatnak a nyugodt, pihentető, egészséges alváshoz. A nyugodt alvás többé nem álom!</p>

    3 799 Ft helyett:3 199 Ft

Ne maradjunk fekve!

Még harminc perc elteltével is ébren vagyunk, és forgolódunk az ágyban? Ebben az esetben egyre valószínűtlenebb, hogy hamarosan el fogunk aludni. Inkább keljünk fel, és olvassunk egy keveset. Ezáltal eltereljük a figyelmünket, megnyugszunk, így sokkal könnyebben fog menni az elalvás.

Sötétség

Az utcáról beszűrődő lámpa fénye, de akár a televízió világító LED-je is megnehezítheti a pihenést, így ajánlott a különböző fényforrások kiiktatása és egy jó sötétítő függöny beszerzése. A hálószobában legyen teljes sötétség, így könnyebben megnyugszik a lelkünk.

Zajok kiszűrése                                                    

A fényhez hasonlóan a legkisebb zaj is megzavarhatja az elalvást. Amennyiben a városban élünk, és még zárt ablaknál is idegesítenek a zajok, használjunk füldugót.

Megfelelő hőmérséklet

A megfelelő hőmérséklet megválasztása nagyon lényeges ahhoz, hogy a testünk optimálisan fel tudjon készülni az éjszakai pihenésre. Ne legyen se túl hideg, se túl meleg a hálóban. Az ideális hőmérséklet 18 Celsius fok. Ha az időjárás engedi, nyissuk ki az ablakot, hiszen a friss levegő is pozitívan hat az alvásra.

Felkelés időpontja

A lefekvéssel ellentétben, ajánlott azonos időben felkelni, ugyanis a szervezetünk egy idő után be fog erre állni, így este jelezni tudja, hogy mikor kell lefeküdnünk ahhoz, hogy másnap fittek legyünk. Pár hét elteltével a testünk rutinszerűen tudni fogja, hogy pihennünk kell, így az elalvás többé nem fog gondot okozni.

A klasszikus: meleg tej mézzel

Lehet, hogy ez a tipp elcsépeltnek hangzik, de a meleg tej mézzel valóban nyugtatóan hat ránk. Melegítsünk meg egy bögre tejet – vigyázzunk, nehogy felforraljuk –, utána tegyünk hozzá egy vagy két teáskanál mézet, majd lassan igyuk meg. A meleg szétterjed a testünkben, felpörgeti az emésztésünket, ettől több energiát használunk, és előbb elálmosodunk.

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ki ne ismerné azt az érzést, amikor egy finom ebéd után másra sem vágyunk, csak a kényelmes ágyunkra, ahol egy kis időre lepihenhetünk, hogy aztán ismét teljes erőbedobással folytassuk a napot?!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Sokak indítjuk a napot úgy, hogy az ébresztőóra megszólalása előtt néhány perccel, magunktól felébredünk. Ennek okai ismertek, hiszen mindannyiunkban van egy belső óra, ami a mechanikus időmérő elvei szerint működik.

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Mint a legtöbb alvászavarral, az alvajárással is első sorban szeretteink találkoznak először, hiszen az alvajáró nincs tudatánál ilyenkor. A betegség súlyos problémákat okozhat, ezért minél hamarabb érdemes vele szakemberhez fordulni.

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Egy új, egereken végzett kutatás szerint a neuronok egy csoportja segít kideríteni, hogy az agy miért és hogyan felejti el az álmokat.

Végre! Itt az alvópózok rangsora

Végre! Itt az alvópózok rangsora

Az megfelelő hosszúságú, pihentető alvás az egészségünk megőrzésének egyik legfontosabb eleme. Nélküle súlyos fizikai és mentális panaszokat tapasztalhatunk már rövid időn belül. De hogyan is aludjunk, hogy az a szervezetünknek a legjobb legyen?

Összes cikk Alvás témában