5 fontos dolog az influenzaszezonra

2018. október 4.

Kapcsolódó tünetek:

láz

Minden évben elérkezik az influenzaszezon, amikor a tőlünk telhető legravaszabb módszerekkel próbáljuk elkerülni a lebetegedést. Mutatunk 5 hatékony ellenszert, melyekkel idén könnyebb lehet a küzdelem.

5 vitamin az influenzaszezonra

5 vitamin az influenzaszezonra

C-vitamin

A C-vitamint régóta használjuk a megfázás kezelésére, és köztudott, hogy immunerősítő tulajdonságai vannak. Viszont  tanulmányok szerint jótékony hatásai ellenére sem alkalmas az influenza megelőzésére. A kezelés közbeni alkalmazásról már kedvezőbbek az eredmények, ugyanis többeknél hatékonyan alkalmazható a tünetek enyhítésére. 1000 mg-nál többet nem szükséges azonban bevennünk ekkor sem, az extra nagy mennyiség ugyanis nem hasznosul jobban, mint az amúgy ajánlott.

Cink

A cink ugyancsak a betegség tünetei ellen, a kezelés segítésére és a gyógyulás gyorsabbá tételére jelent hatékony megoldást a vírusfertőzések első napjaiban. Az influenza megelőzésre azonban a cink sem alkalmas. Tartsuk észben, hogy a cinket tartalmazó étrendkiegészítők csak akkor fejtik ki hatásukat, ha legalább 12-13 mg cink található bennük, míg a naponta biztonságosan szedhető mennyiség felső határa 40 mg. Ha azt szeretnénk, hogy a cink gyorsabban kerüljön a probléma helyre, szopogatós tabletta formájában vegyük be.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

D-vitamin

A D-vitamin immunerősítőként hat szervezetünkre, és nem csak csontjaink egészségéért felel, harcol a légúti fertőzések ellen is. Mivel télen általánosságban megcsappan mindannyiunk D-vitamin tartalék szintje, jó ötlet, ha étrendkiegészítő segítségével pótoljuk azt.

Bodza

A bodzát évszázadokon keresztül alkalmazták különféle vírusos betegségek gyógyításában, és a közelmúltban a szakemberek biztató eredményekre jutottak a bodza influenza elleni hatásával kapcsolatban is. Azon kívül, hogy a bodzában található antioxidánsok felturbózzák az immunrendszert, a növény még bizonyos antitestek termelődését is serkenti, így a már elkapott betegség gyógyulási idejét is nagyban felgyorsíthatja. Igyuk tea formájában, vagy vegyünk magunkhoz naponta 2-3 kiskanál bodza kivonatot.

Gyömbér

Az influenza elleni küzdelem másik kiváló, természetes harcosa a gyömbér, amely hatékony gyulladáscsökkentő és antioxidáns tulajdonságai mellett még nyugtatóan is hat a betegség miatt feldúlt szervezetre vagy a rossz állapotban lévő gyomorra. Ha kedveljük a gyömbér különleges ízét, fogyasszuk teaként, ha az íz nélküli megoldást választanánk, bevehetjük tabletta formájában is.

Nem a hideg miatt fázunk meg télen

Nem a hideg miatt fázunk meg télen

’Vedd fel a sapkád, mert meg fogsz fázni!’ – hallottuk számtalanszor gyermekkorunkban jóakaró nagymamánktól és aggódó szüleinktől. Noha a sapka valóban segít komfortérzetünkön, mint kiderült, ahhoz nem feltétlenül van köze, hogy végül megfázunk-e.

Mit együnk és igyunk, ha megfáztunk?

Mit együnk és igyunk, ha megfáztunk?

Ebben a hideg időben nagyon könnyen meg lehet fázni, meggyógyulni azonban annál nehezebben. Az alábbi immunerősítő ételek és italok fogyasztása viszont felgyorsíthatják ezt a folyamatot.

A megfázás tünetei

A megfázás tünetei

Ha folyik az orra és rossz a közérzete, sokan megfázásra gyanakszanak és egy meleg teával és néhány nap pihenéssel kúrálják ki magukat. Milyen tünetek igazolják ezt és mik azok, amikkel már orvoshoz kell fordulni?

influenza korai tünetei

Az influenza 6 korai tünete

Az influenza korai tüneteinek időben való felismerése megakadályozhatja a vírus terjedését, és elősegítheti a betegség kezelését, mielőtt rosszabbodna. Minden évben heteket vesz el az életünkből, idén ne hagyja, hogy az influenza győzzön!

Az influenza elleni oltás

Az influenza elleni oltás

Az akár életveszélyes szövődményekkel is együttjáró influenza ellen sokak számára a megoldás az ingyenesen elérhető influenza elleni oltás lehet.

Összes cikk Hónap témája témában