5 veszélyes diéta, ami többet árt, mint használ

2016. augusztus 15.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Összeszedtünk néhány veszélyes diétát.

Atkins diéta

Az Atkins diéta lényege, hogy radikálisan visszaszorítja a szénhidrátok – burgonya, kenyér, rizs, tészta – fogyasztását, miközben megemeli a fehérjebevitelt.

Miért veszélyes?

Amerikában és Európában is számos szakértőcsoport vizsgálta a diéta hatásait, és a kutatások eredményei azt mutatják, hogy minél kevesebb szénhidrátot – és minél több fehérjét – fogyaszt valaki, annál nagyobb a keringési rendszert érintő megbetegedések kialakulásának kockázata. Az alacsony szénhidrát- és magas fehérjetartalmú étrendet szakorvosok legfeljebb három-négy hetes időszakra ajánlják.

Alko- és Colarexia

Fiatalok körében népszerű az alkorexia, melynek lényege a hétköznapok folyamán jelentősen csökkentett energiabevitel, amiért cserébe hétvégén vagy esténként komolyabb mennyiségű alkoholbevitel is megengedett. Ugyanezen a módszeren alapul a Cola Zero-diéta is, ahol az éhségérzet elnyomására nullkalóriás kólát isznak a fogyókúrázók.

Miért veszélyes?

A nagyobb mértékű alkoholfogyasztás – illetve Cola Zero-diéta esetén a napi két-három liter kóla – már önmagában is veszélyes, de a durván csökkentett táplálékbevitel vitamin-, illetve tápanyaghiányhoz vezethet, és már néhány nap múltán levertséget, fáradtságot eredményez.

Dukan-diéta

A négyfázisú diéta alapja a magas fehérje- és alacsony szénhidrátbevitel, aminek köszönhetően rövid időn belül látványos súlyvesztés érhető el – ám a kezdeti fogyás inkább csak a folyadékvesztésnek köszönhető.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Miért veszélyes?

Fit young woman fighting off fast foodA Dukan-diéta túlságosan merev, sok élelmiszer fogyasztását teljesen kizárja az étrendből. Még a fogyókúrát megalkotó Pierre Dukan is felhívta rá a figyelmet, hogy a diéta olyan mellékhatásokkal járhat, mint a gyengeség, a székrekedés, és követése mellett szükség van különböző táplálékkiegészítők szedésére. Általánosságban is elmondható, hogy minden diéta, ami egyoldalú táplálkozáson alapul, hosszú távon egészségtelen.

5:2 diéta

A diéta lényege, hogy a hét öt napján gyakorlatilag étrendi megkötés nélkül fogyaszthatunk bármit – tehát akár édességet, hamburgert, cukrot is -, mindössze arra kell ügyelni, hogy a napi kalóriaadagunk ne haladja meg a 2000 kcal-t. A hét fennmaradó két napján azonban böjt következik, napi mindössze 500 kcal energiabevitellel.

Miért veszélyes?

Mivel a diéta csupán a kalóriabevitel mennyiségét határozza meg, az elfogyasztott ételek minőségét nem, nem biztos, hogy mindenki egészséges étrend szerint kezd étkezni. A diéta hatására inzulinszintünk ingadozni fog, így ez a fajta kiegyensúlyozatlan táplálkozási mód – megvonás majd nagy kalóriatartalmú ételek fogyasztása- számos egészségügyi probléma – többek között az inzulinrezisztencia, illetve a cukorbetegség kialakulását segíti elő.

Bébiétel-diéta

A diéta rendkívül egyszerű: a nagyobb kalóriatartalmú táplálékokat bébiétellel kell helyettesíteni. Az igazán elszántak minden étkezést ezzel helyettesítenek, ám legtöbben csak napi egy-két alkalommal fogyasztanak a babáknak készült táplálékból.

Miért veszélyes?

A babáknak készült pépek előnye, hogy jellemzően adalékanyag-, illetve tartósítószer-mentesek, valamint alacsony zsír-, cukor-, és sótartalommal bírnak. Ugyanakkor a bébiételekből hiányzik a rost, a kalcium és a D-vitamin, ezért a felnőtt szervezet legfeljebb egy hétig tolerálja fogyasztását. További veszélye, hogy hiányzik a diétából a rágás folyamata is, ami a megfelelő emésztéshez – bizonyos enzimek aktiválásához – nélkülözhetetlen.
A diétás étrend aranyszabályai

A diétás étrend aranyszabályai

Annak érdekében, hogy a szervezetünk egészséges legyen, energiára és számos tápanyagra van szüksége. Mindegy, hogy fogyni szeretnénk vagy egyszerűen jobban szeretnénk táplálkozni, az alábbi szabályokat kell hozzá betartanunk.

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta egy szénhidrátokban szegény, zsírban gazdag fogyókúra. Annak érdekében, hogy valóban sikereket érjünk el ezzel a módszerrel, be kell tartanunk néhány alapszabályt. Cikkünkből kiderül, hogy mire kell fokozottan figyelnünk.

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Mennyire táplálkozunk helyesen az ünnepek alatt, és mit kell tennünk azért, hogy ne plusz kilókkal indítsuk a következő évet? Íme, a fő elvek.

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Életében minimum egyszer mindenki megpróbálkozik a diétázással, hogy megszabaduljon a plusz kilóktól. Ezzel nincs is semmi baj, viszont annak érdekében, hogy ne károsítsuk a fogyókúra során a szervezetünket, oda kell figyelnünk néhány fontos dologra.