5 tipp, hogy egészségesen indítsuk az újévet

2019. december 6.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Karácsony után a legtöbben fogadalmakkal indítják az új évet, melyek rendszerint az egészséges életmódot hivatottak elérni. Az alábbi 5 tanács betartása mellett biztosan egészségesebben élhet a következő esztendőben.

5 tipp, hogy egészségesen indítsuk az újévet

5 tipp, hogy egészségesen indítsuk az újévet
1. Szokjon le a dohányzásról

A dohányzás Magyarországon az egyik első számú rizikófaktor a rákos és légúti betegségek kialakulásában. A cigaretta és más dohányipari termékek rendszeres fogyasztása roncsolja az érrendszert, illetve a tüdőket, emiatt hosszútávon már akár a mindennapi feladatok elvégzése közben is szédülést vagy rosszullétet okozhat. Az újévi fogadalmat érdemes gondos tervezéssel támogatni, amely során fokozatosan szokhatunk le a dohányzásról.Vegyük igénybe családunk és barátaink segítségét is a folyamatban, hiszen az aktív támogatás mellett sokkal eredményesebben harcolhatunk káros szokásunk ellen.

2. Fogyasszon kevesebb alkoholt

Az alkoholfogyasztás több népbetegségünk fő okozója. A cukorbetegségtől a vese- és májfunkciók romlásáig számos megbetegedés eredője. Bármilyen mennyiségcsökkentő fogadalom szervezetünk egészségesebb működéséhez járul hozzá. Érdemes leellenőrizni, hogy korunkhoz és életmódunkhoz igazítottan mennyi a heti szinten maximálisan javasolt alkoholmennyiség, és igyekezzünk tartani magunkat ehhez. Testünk gyorsan meghálálja gondoskodást: már rövid távon is érzékelhetően javul majd szerveink állapota.

3. Figyeljen a táplálkozásra

A következő évben fordítson nagyobb figyelmet a megfelelő táplálkozásra. Bár a magyar konyha tradicionálisan zsíros és fűszeres ételekre épül, igyekezzünk minél kevesebbet fogyasztani belőlük, hiszen ezek a táplálékok az emésztésünknek és az immunrendszerünknek is többletterhelést jelent. A helytelen táplálkozás mellett gyakrabban leszünk betegek, illetve az érrendszerünket is megterhelhetjük. Helyettesítsük a cukrot alternatív édesítőszerekkel, illetve fogyasszunk naponta zöldséget és gyümölcsöt. Érdemes a tudatos táplálkozás megkezdése előtt és után rendszeresen megmérni magunkat, így hamar egyértelművé válhat az elért pozitív eredmény.

4. Mozogjon többet

A rendszeres mozgás aktívan segíti a szervezetünket, hiszen jobb emésztést, erősebb érrendszert és megerősödött izomrendszert biztosít számunkra. Abban az esetben, ha nincs időnk egyesületi szinten mozogni vagy edzőterembe járni, érdemes minél többet sétálni vagy heti rendszerességgel kirándulni a természetben.

5. Fordítson időt a megfelelő pihenésre

Az alvás életünk nélkülözhetetlen eleme, ami egyszerre van jó hatással a súlyunkra, agyunk megfelelő működésére, az immunrendszer védelmi funkcióira és szívünk egészségére. A pihentető alvás javítja a memóriát, csökkenti a rák kialakulásának kockázatát, illetve küzd a depresszió és a szervezetben kialakult gyulladások ellen. Fontos tudni, hogy naponta minimum hat-hét órát érdemes kényelmesen, fekvő pozícióban aludnunk, hogy az azzal járó pozitív hatások érvényesülhessenek.

6 étel, ami segít fogyni karácsonykor

6 étel, ami segít fogyni karácsonykor

Valószínűleg sokan esünk kétségbe karácsonykor, mondván „kukába dobhatom az eddigi diétám” Persze nem alaptalan a félelem, de következzen 6 étel, ami kordában tarthatja az ünnepi kilókat.

Mennyit számít a BMI?

Mennyit számít a BMI?

A BMI, vagyis a testtömeg index megmutatja a magasságunk és a súlyunk arányát, így megtudhatjuk, hogy megfelelő-e az aktuális testsúlyunk vagy esetleg fogynunk, illetve gyarapodnunk kellene-e. Felvetődik azonban a kérdés, hogy a kapott érték mennyire ad valós képet.

Tartsuk kordában testsúlyunkat az ünnepek alatt

Tartsuk kordában testsúlyunkat az ünnepek alatt

A karácsony a szeretteinkkel töltött minőségi időn túl a roskadozó asztalokról és a jól ismert karácsonyi extra kilókról szól általában. Bár a kísértés nagy, érdemes néhány alapszabályt betartanunk, hogy kordában tarthassuk testsúlyunkat.

A hosszú élet 5 titka

A hosszú élet 5 titka

Évszázadok óta kutatják a hosszú élet titkát, és most úgy tűnik, hogy végre megtalálták. Legalábbis az alábbiak betartásával nagy eséllyel sikerülhet meghosszabbítanunk az életünket.

A testzsír befolyásolná az agytérfogatot?

A testzsír befolyásolná az agytérfogatot?

A testben található zsír magas aránya számos negatív egészségügyi kockázatot hordoz. Közöttük találjuk a szív- és érrendszeri problémák vagy a cukorbetegség kialakulását is. Egy nemrégiben készült kutatás szerint pedig az agyunkat érintheti.

Összes cikk Aktuális, érdekességek témában