5 fura dolog, ami a testünkkel történik éjjel

2018. november 9.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Nincs is jobb, mint egy pihentető éjszaka, amely alatt testünk minden porcikája megnyugszik, hogy reggel frissen és üdén kezdhessük napunkat. De ne higgyük, hogy ez idő alatt semmi nem történik velünk. Szervezetünk igenis működik.

5 fura dolog, ami a testünkkel történik éjjel

5 fura dolog, ami a testünkkel történik éjjel

Csak zuhanunk

Az emberek 70 százaléka éli át alkalmanként, hogy hirtelen olyan, mintha leesne valahonnan. Az érzést hipnagóg rángásoknak nevezett önkéntelen mozgások eredményezik. Pontos kiváltó okuk egyelőre nem ismert. Egyes elméletek szerint az idegrendszer természetes ’lekapcsolásának’ köszönhető a jelenség, míg mások azt mondják, az agy ilyenkor félreértelmezi az izmok ellazulását, és valóban azt hiszi, zuhanunk. A koffein, a stressz és a kialvatlanság egyébként mind-mind megnövelhetik a hipnagóg rángások gyakoriságát.

Alva járunk

Az alvajárás az NREM alvási ciklus mélyebb fázisaiban tapasztalható, abban a periódusban, mikor legmélyebben alszunk, és amikor a legnehezebb minket felébreszteni. Az alvajárás pontos okait még senkinek nem sikerült megállapítania, de néhány szakértő úgy gondolja, akkor fordulhat elő, amikor a test az NREM fázisból közvetlen az ébrenlétbe szeretne váltani, anélkül, hogy végig járná az alvási ciklus többi részét. Azon kívül, hogy az alvajárás öröklődőnek látszik, esélyeit növeli még a stressz, a depresszió, az alkoholfogyasztás, a láz és a kialvatlanság is.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Érzed ezt? Nem!

Alvás közben a szaglási képességeink, ideiglenesen ugyan, de jelentős mértékben leromlanak. Ezért is fontos például, hogy a tűzjelző hangot adjon ki, amikor jelez, a füst szagra ugyanis nagy valószínűséggel nem ébredne fel senki.

Ideiglenes bénulás

Alvás közben a végtagok vázizmai lebénulnak, de ez a saját érdekünkben történik. A REM-nek nevezett alvásciklusban ugyanis megjelennek az intenzív álmok, ezért a szervezet egy idegrendszeri féket kénytelen felállítani, annak érdekében, hogy ne ’játsszuk el’ fizikailag is azt, ami az álmainkban megjelenik.

Takarítás

Agyunk az álmokon kívül mással is foglalkozik, miközben mi húzzuk a lóbőrt. Takarít. Alvás közben a szinapszisokat keresztül vágva agyunk megszabadul az általa szükségtelennek vélt információktól és emlékektől, hogy helyet készítsen elő az újak számára. Viszlát általános iskolai zongoraórák.

Tippek alvászavar ellen

Tippek alvászavar ellen

Vannak olyan éjszakák, amikor ide-oda forgolódunk, és egyszerűen nem tudunk elaludni. Annak érdekében, hogy ez ne váljon mindennapossá, és ne alakuljon ki alvászavar, az alábbi tippeket ajánlott megfogadnunk.

Szép álmokat!

Az alvás életünk létfontosságú és nélkülözhetetlen része, így ha romlik a minősége, csökken a mennyisége, az súlyos következményekkel járhat.

5 természetes altató

5 természetes altató

Azok, akik alvásproblémákkal küzdenek, illetve nehezen alszanak el, végső elkeseredésükben különböző kémiai anyagokhoz nyúlnak, hogy végre kipihenhessék magukat. Előbb azonban érdemes a természetes praktikáknak is esélyt adni. Íme, 5 hatásos altató.

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ki ne ismerné azt az érzést, amikor egy finom ebéd után másra sem vágyunk, csak a kényelmes ágyunkra, ahol egy kis időre lepihenhetünk, hogy aztán ismét teljes erőbedobással folytassuk a napot?!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Sokak indítjuk a napot úgy, hogy az ébresztőóra megszólalása előtt néhány perccel, magunktól felébredünk. Ennek okai ismertek, hiszen mindannyiunkban van egy belső óra, ami a mechanikus időmérő elvei szerint működik.

Összes cikk Alvás témában

Kulcsszavak: , ,