5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

2019. május 5.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Egyre csak közeledik a nyári kánikula, amikor az idő nagy részét legszívesebben a strandon töltenénk. Ehhez azonban sokan még meg szeretnénk szabadulni a plusz kilóktól.

5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

Tavasszal, amikor napról napra egyre feljebb szökik a hőmérő higanyszála és egyre rövidülnek a szoknyák, eszünkbe jut, hogy hamarosan a strandon fogunk feszíteni. Ez sokunkat aggodalommal tölt el, legalábbis, ha még nem sikerült leadnunk a télen felszedett súlyfelesleget. Egy pár trükkel, helyes táplálkozással és erősítő edzéssel azonban garantáltan elérhetjük kitűzött céljainkat. Lássuk, hogy melyek a legfontosabb szabályok.

  1. Magas minőségű fehérje

Fontos, hogy fehérjében gazdag ételeket fogyasszunk, ugyanis egyik legnagyobb előnyük, hogy sokáig adnak teltségérzetet anélkül, hogy számottevő kalóriát vagy rengeteg zsírt tartalmaznának. Egy fehérje shake tökéletes választás lehet vacsorára. Így akár napi 300 kalóriától is megóvhatjuk a testünket.

  1. Teljes kiőrlésű termékek

Helyezzük előtérbe a teljes kiőrlésű lisztből készült élelmiszereket a fehér lisztet tartalmazókkal szemben. Előbbiek tovább adnak teltségérzetet, több vitamint tartalmaznak, továbbá jótékonyan hatnak emésztésünkre és anyagcserénkre.

  1. Zöldség és gyümölcs

Naponta ötször ajánlott zöldséget, illetve gyümölcsöt enni. Előbbinek nem csupán alacsony a kalóriatartalma, de számos vitaminnal és létfontosságú anyaggal látja el a szervezetünket. A szakemberek javaslata szerint fogyasszunk naponta 3 adag zöldséget és 2 adag gyümölcsöt.

  1. Édesség

Az édességeket javasolt kerülni, hiszen a fogyás és az egészséges étkezés egyik fontos része, hogy mellőzzük a cukrot. Tény, hogy ez nyáron nagyon nehéz, hiszen úton útfélen fagylaltozókkal találkozunk, ennek ellenére próbáljunk ellenállni. Amennyiben már nem bírjuk édesség nélkül, akkor együnk egy kevés étcsokoládét, ez ugyanis kevesebb zsírt és cukrot tartalmaz a tejcsokinál.

  1. Víz

Ahogy nem javasolt az édességek fogyasztása, úgy a cukros üdítőket is ajánlott kerülni. Helyette igyunk sok vizet. Utóbbi szállítja a szervezetünkben a létfontosságú tápanyagokat, mindemellett pedig serkenti az anyagcserét. Víz helyett választhatunk cukormentes gyógyteát is.

Van kapcsolat a súly és a termékenység között?

Van kapcsolat a súly és a termékenység között?

Friss kutatások egyértelmű kapcsolatot találtak az elhízás és termékenység között a férfiaknál.

A reggeli lehet az oka, ha nem tudunk lefogyni

A reggeli lehet az oka, ha nem tudunk lefogyni

Hiába edzünk már több hónapja, a testsúlyunk mégsem változott érdemben? Lehet, hogy a reggeli a probléma. Egy angol szaklapban megjelent friss kutatás szerint a reggeli mozgás előtti étkezés a fogyás ellen hathat.

Az elhízás rossz hatása a kognitív képességekre

Az elhízás rossz hatása a kognitív képességekre

Egy új amerikai kutatás bebizonyította, hogy az elhízás súlyosan károsítja a vér-agy gátat, ami a különböző alapvető kognitív képességek – például tanulási képességek és memória – zavaraihoz is vezethetnek.

Megvan a hormon, ami gátolhatja a fogyást

Megvan a hormon, ami gátolhatja a fogyást

A Sao Paulo-i Egyetem kutatói kiderítették, hogy a növekedési hormonnak (GH) komoly szerepe van a fogyásban. Agyunkra olyan hatást gyakorol, melynek következtében energiát spórolunk meg, amikor megpróbálunk megszabadulni a plusz kilóktól.

A zöldségek-alapú diéta jó hatással van a szívre?

A zöldségek-alapú diéta jó hatással van a szívre?

Világszerte körülbelül 26 millió ember szenved szívelégtelenségben, amikor a szív nem képes elegendő vérrel és oxigénnel ellátni a fő szerveket. Szakemberek szerint egyre több személynél alakul ki ez a kórkép.

Összes cikk Fogyókúra, egészséges táplálkozás témában