4 orvosi ok, ami miatt nem tudunk aludni

2018. október 27.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Míg néha vannak olyan időszakok, amikor egyszerűen csak nehezebben alszunk el, ha hosszabb ideje tart a probléma, lehetséges, hogy valami komolyabb áll a háttérben.

4 orvosi ok, ami miatt nem tudunk aludni

4 orvosi ok, ami miatt nem tudunk aludni

Magnéziumhiány

Számos különböző tanulmány mutatta már ki a magnézium jótékony hatását a stresszel és a szorongással szemben, illetve a mélyebb és pihentetőbb alvással összefüggésben. A legtöbb ember magnézium bevitele pedig általában hiányos szokott lenni, így ez sokak számára könnyen megmagyarázhatja, miért nem tudnak jól aludni. A magnéziumhiány okozhat többek között izommerevséget, ingerlékenységet, a szerotoninszint csökkenését és gyakori izomgörcsöket is, ezek pedig mind akadályozzák a pihentető éjszakát és a könnyed elalvást.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Menopauza

A menopauza alatt a nők hormonális, fizikai és pszichológiai változásokon is keresztül mennek, ez pedig abban is meglátszik, hogy a változókor közben és a közvetlen utána lévő időszakban is a legtöbb hölgy a hőhullámok és hangulatingadozások mellett főként alvászavarról számol be.    

Depresszió vagy szorongás

A mentális problémák egyik gyakran elfelejtett tüneteként jelentkeznek az alvási nehézségek. Pedig sok depresszióban szenvedő beteg számol be arról, hogy nehezebben alszik el, illetve, ha el is alszik, az éjszaka folyamán biztosan felébred legalább egyszer. Ha az alvászavarok mellett hangulatingadozást, hirtelen súlygyarapodást vagy súlyvesztést, izommerevséget és ingerlékenységet is tapasztalunk, keressük fel orvosunkat kivizsgálás céljából, vagy forduljunk terapeutához a probléma kezelése érdekében.

Gyógyszerek

Számos gyógyszer okozhat alvási problémát az azokat rendszeresen szedőknek. Az álmunkat leggyakrabban zavaró készítmények a szteroidok, az antidepresszánsok, a stimulánsok, a pajzsmirigyre szedett hormon tartalmú gyógyszerek és egyes, asztmára szedett készítmények, de akár bizonyos súlycsökkenést elősegítő termékek is bűnösek lehetnek a nem éppen pihentető éjszakák gyakoriságában. Ha azt tapasztaljuk, hogy már egy ideje nem sikerül megfelelően elaludnunk, beszéljünk orvosunkkal a felírt gyógyszerekről, mert lehetséges, hogy másik, álmunkat nem zavaró termékkel helyettesíteni tudjuk őket.

Ez a legjobb alvópóz

Ez a legjobb alvópóz

Azt már mindannyian tudjuk, hogy a napi alvás hossza és minősége különösen fontos testi és lelki egészségünk szempontjából egyaránt. Most pedig kiderült, hogy a legpihentetőbb éjszakához bizony az alvási pozíciónk is nagymértékben hozzájárul.

A délutáni szieszta előnyei

A délutáni szieszta előnyei

Egy kutatásnak szerint nem kell, hogy lelkiismeret-furdalásunk legyen, ha délután szeretünk egy keveset aludni. A sziesztával ugyanis jót teszünk az egészségünknek.

Miért vannak visszatérő rémálmaink?

Miért vannak visszatérő rémálmaink?

A rémálmok nem csupán az éjszakáinkat, de akár az egész napunkat tönkretehetik, sőt mi több, hosszú távon az egészségünkre is negatív hatással lehetnek. Épp ezért nagyon fontos, hogy kiderítsük, mik lehetnek a kiváltó okok.

Nő a szívroham esélye, ha keveset alszunk?

Nő a szívroham esélye, ha keveset alszunk?

Egy nemrégiben készült kutatás során a tudósok több mint 4.000 résztvevő adatait elemezve jutottak arra: nagyban megnő a szív- és érrendszeri problémák kockázata azoknál, akik kevesebb mint 6 órát alszanak.

4 tipp a gyorsabb elalvásért

4 tipp a gyorsabb elalvásért

Az alvás testünk egyik legfontosabb szükséglete, azonban sokan vannak olyanok, akik a századik bárányka számlálásakor is éberen forgolódnak minden este. Nézzünk most 4 tippet, ami segíthet rajtuk.

Összes cikk Alvás témában