4 orvosi ok, ami miatt nem tudunk aludni

2018. október 27.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Míg néha vannak olyan időszakok, amikor egyszerűen csak nehezebben alszunk el, ha hosszabb ideje tart a probléma, lehetséges, hogy valami komolyabb áll a háttérben.

4 orvosi ok, ami miatt nem tudunk aludni

4 orvosi ok, ami miatt nem tudunk aludni

Magnéziumhiány

Számos különböző tanulmány mutatta már ki a magnézium jótékony hatását a stresszel és a szorongással szemben, illetve a mélyebb és pihentetőbb alvással összefüggésben. A legtöbb ember magnézium bevitele pedig általában hiányos szokott lenni, így ez sokak számára könnyen megmagyarázhatja, miért nem tudnak jól aludni. A magnéziumhiány okozhat többek között izommerevséget, ingerlékenységet, a szerotoninszint csökkenését és gyakori izomgörcsöket is, ezek pedig mind akadályozzák a pihentető éjszakát és a könnyed elalvást.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Menopauza

A menopauza alatt a nők hormonális, fizikai és pszichológiai változásokon is keresztül mennek, ez pedig abban is meglátszik, hogy a változókor közben és a közvetlen utána lévő időszakban is a legtöbb hölgy a hőhullámok és hangulatingadozások mellett főként alvászavarról számol be.    

Depresszió vagy szorongás

A mentális problémák egyik gyakran elfelejtett tüneteként jelentkeznek az alvási nehézségek. Pedig sok depresszióban szenvedő beteg számol be arról, hogy nehezebben alszik el, illetve, ha el is alszik, az éjszaka folyamán biztosan felébred legalább egyszer. Ha az alvászavarok mellett hangulatingadozást, hirtelen súlygyarapodást vagy súlyvesztést, izommerevséget és ingerlékenységet is tapasztalunk, keressük fel orvosunkat kivizsgálás céljából, vagy forduljunk terapeutához a probléma kezelése érdekében.

Gyógyszerek

Számos gyógyszer okozhat alvási problémát az azokat rendszeresen szedőknek. Az álmunkat leggyakrabban zavaró készítmények a szteroidok, az antidepresszánsok, a stimulánsok, a pajzsmirigyre szedett hormon tartalmú gyógyszerek és egyes, asztmára szedett készítmények, de akár bizonyos súlycsökkenést elősegítő termékek is bűnösek lehetnek a nem éppen pihentető éjszakák gyakoriságában. Ha azt tapasztaljuk, hogy már egy ideje nem sikerül megfelelően elaludnunk, beszéljünk orvosunkkal a felírt gyógyszerekről, mert lehetséges, hogy másik, álmunkat nem zavaró termékkel helyettesíteni tudjuk őket.

5 fura dolog, ami a testünkkel történik éjjel

5 fura dolog, ami a testünkkel történik éjjel

Nincs is jobb, mint egy pihentető éjszaka, amely alatt testünk minden porcikája megnyugszik, hogy reggel frissen és üdén kezdhessük napunkat. De ne higgyük, hogy ez idő alatt semmi nem történik velünk. Szervezetünk igenis működik.

Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

Ennek a hírnek biztos, hogy nagyon sok gyerek és kamasz örülni fog. Na, de lássuk, hogy pontosan hány óra alvást javasolnak a szakemberek.

Kialvatlansággal nő az Alzheimer-kór veszélye

Kialvatlansággal nő az Alzheimer-kór veszélye

A folyamatos álmosságtól elnehezedő szempillák és a kevés pihenés okozta napközbeni bágyadtság veszélyesebb lehet, mint gondolnánk – állítja egy Egyesült Államokban végzett kutatás.

Füldugó: mikor és miért érdemes használni?

Füldugó: mikor és miért érdemes használni?

A füldugó egy nagyon egyszerű és okos találmány, aminek kezdetleges változatait az emberiség már nagyon-nagyon régóta használja. Leginkább azért alkalmazzuk, hogy a kellemetlen zajokat kiszűrjük vele, de nem csak a hallás, hanem a fül védelmének szempontjából is nagyon hasznos lehet.

Tippek a mély és pihentető alvásért

Íme néhány tipp a mély és pihentető alvás érdekében!

Összes cikk Alvás témában