4 orvosi ok, ami miatt mindig éhes

2018. október 23.

Kapcsolódó tünetek:

farkaséhség

Az éhség mindennapi dolog, amely az életünk része már egészen kiskorunktól kezdve. Azonban van néhány eset, amikor testünk mégsem azt jelzi a korgó gyomorral, hogy kalóriára van szüksége, hanem olyan dolgokat, melyekre nem is gondoltunk volna.

4 orvosi ok, ami miatt mindig éhes

4 orvosi ok, ami miatt mindig éhes

Depresszió

Az evés a depresszióban szenvedőknek vagy a szorongással küzdőknek védekező mechanizmusként szolgálhat, méghozzá úgy, hogy észre sem veszik. Ennek egyik okaként azt szokták megnevezni, hogy a betegséggel küzdők szerotoninszintje általában megcsappan, ezt pedig evéssel – főleg szénhidrát tartalmú ételek fogyasztásával – részben pótolni tudják. A másik ételcsoport, amelyet sokszor előnyben részesíthetünk, ha a mentális problémákkal küzdünk, az ismerős, gyerekkori emlékeket idéző fogásoké. Így ha azon kapjuk magunkat, hogy már 3 hete anya híres spagettijét esszük éjjel-nappal, lehetséges, hogy mélyebben kell keresnünk a megoldást, mint az időszakos nosztalgia.

Alvászavar

Ha nincsen meg az ajánlott 7-8 órányi alvásidőnk, testünk összezavarodhat, és nehezebben kontrollálja majd az éhségért felelős hormonjainkat, így ébredés után hirtelen farkaséhség törhet ránk. Emiatt étel után nyúlhatunk akkor is, amikor amúgy a szervezetünk nem igényelné a plusz kalóriákat. Ha gyanítjuk, hogy a kevéssé pihentető éjszaka áll éhségünk hátterében, próbáljuk azt valamilyen egészséges nasival enyhíteni, hogy elkerüljük a felesleges és túlzott kalóriabevitelt.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Cukorbetegség

Az 1-es és a 2-es típusú diabétesz, de már magában az alacsony vagy túl magas vércukorszint is hasonlóképpen zavarja össze a szervezetet, ez pedig könnyedén ördögi körbe vihet minket. Az alacsony vércukorszint felébreszti az étvágyat, ugyanakkor, ha ilyen esetben jól beeszünk, az csak tovább fokozhatja az ételek utáni vágyat. Ha cukorbetegségben szenvedünk, semelyik állapotot nem találjuk majd kielégítőnek, ezért újra és újra enni szeretnénk. Ha azonban tudatában vagyunk a problémának, próbáljuk elkerülni a gyorsan égő szénhidrátokban gazdag, finomított cukrokat tartalmazó és feldolgozott ételeket. Friss, rostokban gazdag, otthon elkészített fogásokkal ugyanis jobban kordában tudjuk tartani vércukorszintünket és éhségérzetünket is.

Menstruáció

A menstruációt megelőző pár nap kívánósaság sokunk számára ismerős lehet: ilyenkor simán lecsúszik 1 tábla csoki és mellé 4 zacskó ropogtatni való, és ez még csak a tízórai volt, ugye? Azonban a hirtelen megkívánt ételek mellett normális az is, ha sokkal többször leszünk éhesek, és nagyobb mennyiségű ételt fogyasztunk a menstruáció alatt is, hiszen a szervezetnek ilyenkor extra kalóriára van szüksége, hogy kiállja a ’megpróbáltatásokat’.

Zsírok, amikből sokkal többet kéne fogyasztanunk

Zsírok, amikből sokkal többet kéne fogyasztanunk

5 fontos dolog, amit az esszenciális zsírsavakról tudni kell!

7+1 nyomós ok, amiért fontos, hogy vizet igyunk!

7+1 nyomós ok, amiért fontos, hogy vizet igyunk!

Kutatók, orvosok egybehangzóan állítják, a víz csodaszer, mely a fiatalság és az egészség megőrzéséhez nélkülözhetetlen.

Ételallergia vagy ételintolerancia? Ezek a különbségek!

Ételallergia vagy ételintolerancia? Ezek a különbségek!

Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat!

Összes cikk Emésztőrendszer témában

Kulcsszavak: ,