10 étel, amiben több a kalcium, mint 1 pohár tejben

2021. február 12.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány

A kalcium szó hallatán legtöbbünknek elsőre a tej jut az eszébe, pedig több olyan élelmiszer van, ami szintén sokat tartalmaz ebből a fontos ásványi anyagból. Lássuk, hogy melyek ezek.

10 étel, amiben több a kalcium, mint 1 pohár tejben

10 étel, amiben több a kalcium, mint 1 pohár tejben

A kalcium rendkívül fontos a szervezetünk számára. Nem csupán a csontjaink egészségére van jótékony hatással, de izmaink és idegrendszerünk működésére és a véralvadásra is. Egy pohár tej 305 milligramm kalciumot tartalmaz, ami azonban egy felnőtt napi szükségletének (1000 milligramm) kevesebb mint egy harmada. Az alábbi ételek fogyasztásával viszont könnyedén bevihetjük a szervezetünkbe a szükséges mennyiséget.

Lazac

A lazac több kalciumot tartalmaz, mint azt sokan gondolnánk, ugyanis 170 grammban 340 milligramm kalcium van.

Ricotta

Háromnegyed pohár ricotta sajtban 380 milligramm van. Készítsünk belőle egészséges nassolnivalót. Ehhez mindössze pár szem gyümölcsöt kell hozzákevernünk.

Chia-mag

Ezek az apró magok rengeteg kalciumot tartalmaznak: 100 grammban 631 milligramm van. Ez azt jelenti, hogy három teáskanál chia-magban több kalcium van, mint egy pohár tejben. Tegyünk belőle a joghurtba vagy a smoothie-ba. Nem fogjuk megbánni.

Szardínia

A szardínia is remek kalciumforrás, hiszen 85 gramm 370 milligrammot tartalmaz. Ezen kívül az Omega-3 tartalma sem hanyagolható, így két legyet ütünk vele egy csapásra.

Mandula

A mandulának számos jótékony tulajdonsága van, melyek közül az egyik a kalciumtartalma: háromnegyed pohárban 320 milligramm van.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Calcium-D-Sandoz  600mg/400NE pezsgőtabletta 20x

    Calcium-D-Sandoz 600mg/400NE pezsgőtabletta 20x

    <p>A Calcium-D-Sandoz 600mg/400 NE pezsgőtabletta vénynélkül kapható gyógyszer, mely idős személyeknél vagy csontritkulásban szenvedő betegeknél kálcium és D-vitaminhiány együttes kialakulásának megelőzésére javallott.</p>

    2 359 Ft helyett:1 999 Ft

Leveles zöldségek

A leveles zöldségek esetében fontos szem előtt tartanunk, hogy minél sötétebb a színük, annál több kalcium van bennük. Ebből kiindulva a spenót, a bordáskel, a fehérrépa zöldje és a kelkáposzta nagyon jó kalciumforrások. Két pohár kelkáposzta például 188 milligrammot tartalmaz.

Narancslé

Körülbelül 230 ml kalciummal dúsított narancslében 350 milligramm kalcium van. Fontos, hogy mindig jól rázzuk fel a levet, ugyanis a kalcium lerakódhat a doboz aljára.

Aszalt füge

Ha édesszájúak vagyunk, akkor biztos, hogy örömmel tölt el minket az a hír, hogy egy fél pohár aszalt fügében is rengeteg kalcium van. Egészen pontosan 320 milligramm.

Tofu

A tofu egy igazi kalciumbomba, ugyanis egy pohár 861 milligrammot tartalmaz. Főzzük meg pár zöldséggel, és egy szuper egészséges ebédet kapunk.

Zabpehely

Egy pohár zabpehely 200 milligramm kalciumot tartalmaz. Ha egy pohár mandulatejjel készítjük el, akkor akár 300-400 milligrammal többet is ki tudunk hozni belőle.

Miben van sok folsav?

Miben van sok folsav?

A folsav nagyon fontos a szervezetünk számára, hiszen többek közt a sejtosztódásban is központi szerepe van. Hiánya kihatással lehet a nyálkahártyáinkra, a bőrünkre és a körmeinkre. Cikkünkben sorra vesszük a legjobb folsavtartalmú ételeket.

Ezek a legfontosabb vitaminok – életkor szerint

Ezek a legfontosabb vitaminok – életkor szerint

Életünk során rengeteg vitaminra van szükségünk, azonban folyamatosan változik, hogy melyikből mennyit kell bevinnünk a szervezetünkbe.

A D-vitamin előnyei - Életmentő is lehet

A D-vitamin előnyei – Életmentő is lehet

A D-vitamin jelentősége leginkább a téli időszakban kerül előtérbe, amikor a kevesebb napsütés miatt fokozottan oda kell figyelnünk a pótlására. Felmerül a kérdés, hogy egyáltalán miért olyan fontos eme vitamin a szervezetünknek. Most megtudjuk.

A legfontosabb vitaminok a nagyvárosban élőknek

A legfontosabb vitaminok a nagyvárosban élőknek

A nagyvárosok egyik legnagyobb hátránya, a légszennyezettség, milliárdokat érintő probléma. Azonban egy nemrégiben készült amerikai kutatás szerint a vitaminok megoldást jelenthetnek erre.

Miben van sok A-vitamin?

Miben van sok A-vitamin?

Az A-vitamin nem csupán antioxidáns tulajdonságáról ismert, de megakadályozhatja a szemszárazságot és a különféle szemgyulladásokat, immunerősítő, továbbá serkenti a sejtek növekedését, és segít a bőr és a nyálkahártyák felépítésében.

Összes cikk Vitaminok, táplálékkiegészítők témában