10 apró változtatás, ami boldogabbá tud tenni

2018. október 18.

Manapság egyre többen csak hajszolják a boldogságot, és azt gondolják, hogy akkor lesznek felhőtlenül vidámak, ha megveszik a legújabb mobiltelefont. Ez azonban nagy hiba, hiszen az élet legapróbb dolgai sokkal nagyobb örömet okozhatnak.

10 apró változtatás, ami boldogabbá tud tenni

10 apró változtatás, ami boldogabbá tud tenni

Szüneteltessük a közösségi hálók használatát!

Egy kutatás szerint minél több időt töltünk a közösségi hálókon, annál boldogtalanabbak leszünk. Ennek az az oka, hogy a saját életünket elkezdjük összehasonlítani az ismerőseinkével, akik természetesen a legjobb és legtökéletesebb pillanataikat osztják meg, ettől pedig elkeseredettek leszünk. Ez ellen szerencsére könnyedén tehetünk, hiszen mindössze több időt kell eltöltenünk a szeretteinkkel, mint a közösségi hálón.

Sétáljunk a természetben!

A japán módszert a testi-lelki egészséghez Sinrin-joku-nak, azaz erdőfürdőnek nevezik, aminek a lényege, hogy lassan, a környezetünk minden apró rezdüléseit figyelembe véve sétáljunk a természetben. Ez azonban nem egy szimpla túra, hanem a környezet élvezete, amitől boldogok, nyugodtak és gondtalanok leszünk. Egy kutatás, ami az Environmental Health and Medicine című szaklapban jelent meg, arra a következtetésre jutott, hogy az erdei sétálás redukálja a stresszhormonok képzését, lassítja a szívritmust és csökkenti a vérnyomást.

Adakozzunk!

A Harvard Business School kutatása szerint jó érzéssel tölt el minket, ha valami jót cselekszünk. A tanulmány során az adakozás boldogabbá tette az embereket. Abban az esetben, ha a személyek kötelezőnek érezték az adományozást, vagy csak bűntudatból tették azt, akkor nem éreztek felhőtlen boldogságot. Mi ebből a tanulság? Keressünk egy olyan szervezetet, aminek a tevékenységi köre közel áll a szívünkhöz, és támogassuk őket!

Töltsünk több időt vidám emberekkel!

A boldogság ragályos, így ajánlott több időt derűs emberekkel tölteni, az energiavámpírokat pedig kerülni.

Mosolyogjunk!

Ha legközelebb fésülködünk vagy épp sminkelünk, akkor pár másodperc erejéig foglalkozzunk csak magunkkal, és mosolyogjunk a tükörbe. Ettől azonnal jobb lesz a kedvünk, ugyanis csökkentjük a stresszt, illetve becsapjuk az agyunkat, hiszen elhitetjük vele, hogy boldogok vagyunk, még akkor is, ha ez nem felel meg a valóságnak.

Hívjunk fel egy régi barátot!

Az első számú dolog, amitől boldogok leszünk nem egy tárgy, hanem egy személy. Az egy életen át tartó boldogsághoz ugyanis leginkább az járul hozzá, ha jó a kapcsolatunk a családunkkal, a barátainkkal és a szeretteinkkel.

Bókoljunk!

A mai világban mindenhonnan tökéletes emberek mosolyognak vissza ránk, így amikor tükörbe nézünk, sokkal kritikusabbak vagyunk önmagunkkal, sőt mi több, elégedetlenek. Boldogságunk szempontjából rendkívül fontos, hogy elfogadjuk önmagunkat! Sose felejtsük el, hogy a szépség relatív, és mindenki a maga módján gyönyörű.

Öleljünk meg valakit!

Egy amerikai kutatás kimutatta, hogy az ölelkezés oxitocint termel, ami fokozza a bizalmat és csökkenti a félelemérzetet, továbbá növelheti a társadalmi interakciók örömét azáltal, hogy stimulálja a neurotranszmitterek termelését az agyban, ami a boldogság és a motiváció fokozott érzéseit eredményezi.

Mondjunk köszönetet!

Gyakran vagyunk hálásak valamiért, de vajon ugyanolyan sűrűn mondunk köszönetet is? Rendkívül fontos hangosan, szavakkal kifejezni a hálánkat, ugyanis ezzel nem csupán magunknak okozunk örömet, hanem a másik személynek is.

Keljünk korán!

„Aki korán kel, aranyat lel” – ez a mondás valóban igaz. A Toronto Egyetem kutatása kiderítette, hogy a korán kelők sokkal boldogabbak, mint a későn ébredők. Azt nem tudták kideríteni, hogy ennek pontosan mi az oka. A kutatók véleménye szerint ez annak köszönhető, hogy a korán kelőknek sokkal erősebb az immunrendszere, egészségesebbek és kipihentebbek.